Четвер, 28.03.2024, 15:50
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали колегії

Наказ від 26.09.2017 року № 149

Про результати державної

підсумкової атестації та зовнішнього

незалежного оцінювання у 2017 році

 

У 2017 році вперше державну підсумкову атестацію з усіх трьох предметів випускники 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів складали у формі зовнішнього незалежного оцінювання. Усі 77 випускників писали сертифікаційну роботу з обов’язкового предмета – української мови, з математики роботу писали 24 учні, тобто 31% від загальної кількості, історію України традиційно обрала більшість випускників – 73 (95 %). Серед предметів на вибір перевагу біології надали 37 (48 %) учнів 11 класів. Лише 1 випускник складав державну підсумкову атестацію з фізики та 1 – з хімії.

В цілому результати державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з української мови вказують на нижчий рівень підготовки учнів, ніж у минулому році (36,5 % у 2017 році проти 43,5 %), при цьому середній кваліметричний показник з української мови по району становить 44,4 %. За підсумками атестації з української мови у 2017 році навчальні заклади можна умовно поділити на 3 категорії:

1) надзвичайно низькі результати (в інтервалі 14-22 %) показали учні Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад», що навчалися за програмою індивідуального навчання (14 %), Агайманської та Дружбівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів (21,3 %);

2) до другої категорії потрапили навчальні заклади, випускні класи яких досягли рівня навчальних досягнень 31-42 % (у порядку зростання: Новодмитрівська, Воскресенська, Благодатненська, Новосеменівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів);

3) найкращі результати показали учні Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району (60,6 %) та Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (60 %).

Тенденція до завищення балів річного оцінювання порівняно з результатами державної підсумкової атестації з української мови характерна для навчальних закладів першої та частково другої категорії (різниця у 24 % - Агайманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, близько 15 % - Дружбівська, Новодмитрівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Трохимівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»), випускники навчальних закладів третьої, навпаки, отримали дещо занижені річні оцінки (3,5 % становить різниця у Іванівській гімназії, 7,2 % - у Нововасилівському навчально-виховному комплексі «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»). Серед учнів навчальних закладів першої категорії найбільша кількість осіб, що написали тести на початковому рівні (11 із 14 або 18 % усіх випускників), тоді як учні, що написали сертифікаційну роботу на високий рівень (усього 7 або 9 %), є лише у навчальних закладах третьої категорії. За напрямком української філології у 2016/17 навчальному році навчалися учні Воскресенськом загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району.

Слід відзначити, що по Іванівському району середній кваліметричний показник результатів державної підсумкової атестації з наступних предметів: українська мова, математика, історія України, біологія становить близько 36 %, хоча сертифікаційні роботи з цих дисциплін виконувалися різною кількістю учнів.

З математики найкращі результати показали учні Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району (64,8 %, перевищує середній показник річного оцінювання по 11 класах в навчальному закладі на 2,1 %) – єдиному навчальному закладі району, де у 2016/17 навчальному році один з 11 класів навчався за програмою математичного профілю. Найгірше тести написали випускники Дружбівської та Благодатненської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів (18,4 % та 25 %, показники річного оцінювання завищені на 18,6 % та 28 % відповідно), у трьох інших навчальних закладах – Новодмитрівській та Новосеменівській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів показник рівня навчальних досягнень за результатами державної підсумкової атестації з математики дорівнює середньому показнику по району – 36 %. На початковому рівні написали сертифікаційну роботу 4 учні Дружбівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, 1 учень Благодатненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району, що у сумі становить 6 або 25 % від загальної кількості учнів, що писали тести з математики. На високий рівень склали державну підсумкову атестацію з математики 4 учні Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району (17 %).

За навчальними планами історичного профілю у 2017/18 навчальному році навчалися учні Благодатненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (за підсумками атестації – 44 %), та Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (42,8 %), однак найвищий рівень навчальних досягнень за підсумками державної підсумкової атестації з історії України показали учні Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району (47,8 %).

Найгірші результати показали учні Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (21 %), у всіх інших шкіл результати у межах 31-37 %. Слід зазначити, що у всіх школах показник рівня навчальних досягнень за результатами річного оцінювання перевищує аналогічний показник за підсумками державної підсумкової атестації (від 1 % у Дружбівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, до 35,6 % у Новодмитрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів). На початковому рівні написали роботу 8 учнів (11 %): по одному учню з усіх навчальних закладів, окрім Благодатненської та Дружбівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, де початковий рівень відсутній, та Трохимівського навчально-виховного комплексу загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад», де на початковому рівні склали державну підсумкову атестацію 2 випускники. На високий – 2 учні (3 %) з Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району.

Державну підсумкову атестацію з географії складали 16 випускників трьох навчальних закладів: Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району (52 %), Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (45,3 %), Новодмитрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (36 %), середній показник по району 44,4 %. Однак при відносно непоганих результатах, все ж лишається проблема завищеного оцінювання – різниця між рівнем навчальних досягнень за підсумками річного оцінювання та державної підсумкової атестації у середньому становить 33,9 %, найбільшою вона є у Новодмитрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів – 55 %, найменшою у Іванівській гімназії (опорному закладі) освітнього округу – 17,7 %. При цьому за географічним профілем у 2016/17 навчальному році в Іванівському районі навчалися учні 11 класу лише у Новодмитрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Учнів, що написали тести з географії на початковому рівні, у Іванівському районі немає. На високому рівні державну підсумкову атестацію з географії склав лише 1 учень з Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу.

З біології державну підсумкову атестацію складали 37 учнів, з яких на початковому рівні тести написали 4 учні (11 %) з Агайманської та Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»; на високому – 2 учні (5 %) з Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу. Найкращі результати показали випускники Благодатненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (47,2 %) та Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу (49 %), найгірші – Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (21,3 %), результат усіх інших навчальних закладів лежить у інтервалі 31-37 %. Слід відзначити, що при загальному перевищенні результату річного оцінювання в середньому на 9,4 %, у Новосеменівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів та Трохимівському навчально-виховному комплексі «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний

навчальний заклад» результати річного оцінювання та атестації з біології повністю співпали (36 % та 21,3 % відповідно).

З фізики та англійської мови державну підсумкову атестацію складали лише випускники Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району: 1 та 5 учнів відповідно, з хімії – 1 учень Дружбівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Результат з фізики один з кращих за останні 5 років: за результатами зовнішнього незалежного оцінювання учень потрапив у категорію 195-200 балів, за державну підсумкову атестацію він отримав найвищий бал (12). Рівень навчальних досягнень за підсумками атестації з англійської мови становить 61,6 %, на високий рівень тести написали 2 учні (40 %). Учень Дружбівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з хімії отримав результат початкового рівня.

У 2017 році учні мали змогу обирати 3 предмети для складання державної підсумкової атестації, а 4 складати лише як зовнішнє незалежне оцінювання. Тому кількість учнів, що писали роботи на державну підсумкову атестацію та на зовнішнє незалежне оцінювання незначно, але відрізняється. Так, з математики тести зовнішнього незалежного оцінювання писав 31 учень, з історії України та біології кількість співпадає, з географії роботу писали 19 учнів, з англійської мови – 9, з хімії – 4.

З української мови поріг «склав - не склав» не змогли подолати 10 випускників (13 %, при відповідному середньому показнику по області 9 %, і для загальноосвітніх шкіл по області – 13,5 %), і лише 3 учні Іванівської гімназії (опорного закладу) освітнього округу району (це 4 %, при середньому показнику по області 8,5 %, або якщо рахувати лише гімназію, то 8,5 % при середньому для гімназій по області - 18 %) отримали результат у інтервалі 180-200 балів. Серед осіб, що не подолали бар’єр: 4 учні Дружбівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, 3 – Агайманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, по 1 – з Благодатненської, Воскресенської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів та Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад». У Дружбівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів 2 інших учні, хоча і подолали поріг, отримали низький результат (у інтервалі 100-120 балів).

З математики не подолали поріг 8 учнів (26 %, при середньому по області – 22,5 % або ж 27,8 % для загальноосвітніх шкіл області) з наступних навчальних закладів: Дружбівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – 4 учні, Іванівська гімназія (опорний заклад) освітнього округу району – 2 учні, Благодатненська та Воскресенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів – 1 учень. 3 учні з Іванівської гімназії (опорного закладу освітнього округу району (10 % при 6,7 % по області, або тільки для гімназії: 21,4 % при 9 % для гімназій по області) змогли сягнути результату в інтервалі 180-200 балів. Жоден учень Воскресенської, Дружбівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів та Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» не зміг набрати вище 120 балів.

З історії України зовнішнє незалежне оцінювання не склали 12 учнів (16 %, при середньому по області 16 % або 20,57 % для загальноосвітніх шкіл по області): 3 – Дружбівська та Новосеменівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, 2 – Трохимівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад», 1 – Благодатненська, Воскресенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Нововасилівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад», Іванівська гімназія (опорний заклад) освітнього округу району. Результат у інтервалі 180-200 балів отримав 1 учень (Іванівська гімназія (опорний заклад) освітнього округу району), або 3 % від випускників гімназії, що складали історію України при відповідному середньому показнику по області для гімназій 11,2 %.

З інших предметів спостерігається аналогічна картина, за виключенням англійської мови та фізики (учнів, що не подолали поріг «склав-не склав», немає).

Таким чином, якщо у минулому році природничо-математичні дисципліни за підсумками державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання поступалися гуманітарним, то у 2017 році знання середнього випускника однаково низькі практично з усіх предметів. Результати для більшості предметів, з окремими виключеннями, переважно корелюються з аналогічними показниками або для загальноосвітніх шкіл, або загальними по області. Слід зауважити, що випускники Благодатненської, Воскресенської, Дружбівської, Новосеменівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний

навчальний комплекс» виявляють низький рівень навчальних досягнень декілька років поспіль.

Виходячи з зазначеного вище, відповідно до рішення колегії відділу освіти районної державної адміністрації від 26 вересня 2017 року № 4/2

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Вважати недостатньою роботу загальноосвітніх навчальних закладів району І-ІІІ ступенів по підготовці учнів до державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання та зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році.

2. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

2.1. Постійно:

2.1.1 Здійснювати контроль за станом викладання предметів, з яких у 2017 році буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання та державна підсумкова атестація, особливу увагу приділити профільним класам.

2.1.2. Проводити роз’яснювальну та підготовчу роботу з учнівським, батьківським, вчительським колективами щодо особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання (програм для підготовки, характеристик сертифікаційних робіт, часових рамок, правил, що діють на пункті тестування тощо).

2.1.3. Ефективно використовувати години варіативної складової, передбачені на вивчення предметів природничо-математичного циклу.

2.1.4. Здійснити перевірки впровадження та дотримання вчителями-предметниками:

- тестових технологій, що відповідають використовуваним Українським центром оцінювання якості освіти (за формою та змістом). (З цією метою можна використовувати матеріали сайтів http://zno.osvita.ua/ та http://testportal.gov.ua/);

- дотримання усіх етапів розв’язування задачі чи написання твору та ознайомлення учнів з критеріями оцінювання під час виконання тестових завдань відкритого типу;

- вимог до ознайомлення учнів з програмовими вимогами до зовнішнього незалежного оцінювання;

- вдосконалення в учнів навичок усної лічби;

- дотримання критеріїв оцінювання. Оцінка учня з кожного предмета має відповідати реальному рівню його навчальних досягнень.

2.2. До 01 листопада 2017 року надати відділу освіти районної державної адміністрації інформацію про стан виконання цього рішення.

3. Методичному кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» (Кузьменко Н.М.) у жовтні 2017 року на засіданнях районних методичних об’єднань розглянути методику складання та використання тестів на уроках.

4. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Благодатненської – Петрову Ю.О., Воскресенської – Черткову В.І., Дружбівської – Костюковій І.О., Новосеменівської – Чернявській Ж.Е., Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний комплекс» - Шпир Н.Г. до 15 жовтня 2017 року проаналізувати причини низького рівня навчальних досягнень учнів, виявлених за результатами зовнішнього езалежного оцінювання та державної підсумкової атестації, ухвалити конструктивні рішення, спрямовані на підвищення рівня навчальних досягнень учнів.

5. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Агайманської – Єльцовій Р.М., Дружбівської – Костюковій І.О., Новодмитрівської – Кидаловій І.О., Трохимівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» - Шпир Н.Г. до 15 жовтня 2017 року проаналізувати причини розбіжностей між результатами державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання та рівнем навчальних досягнень учнів 11 класів.

6. Методисту методичного кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» Сизько Л.І. у червні-липні 2018 року проаналізувати результати державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання у 2018 році для подальшого їх розгляду у вересні 2018 року на засіданні колегії відділу освіти районної державної адміністрації.

7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник відділу освіти Л.І.Шикуленко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Матеріали колегії | Додав: Відділ (27.09.2017)
Переглядів: 277 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz