Четвер, 28.03.2024, 15:34
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали колегії

Наказ від 27.11.2018 року № 95

Про стан організації харчування у

Першотравневому та Любимівському

дошкільних навчальних закладах

 

Відповідно до плану роботи відділу освіти районної державної адміністрації на листопад 2018 року методистом методичного кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» Сизько Л.І. у період з 16 по 17 жовтня 2018 року вивчено стан організації харчування у Першотравневому та Любимівському дошкільних навчальних закладах.

Першотравневий дошкільний навчальний заклад відвідують 9 дітей у віці від 3 до 6 років, у Любимівському дошкільному навчальному закладі виховуються та навчаються 24 дитини. У групі Першотравневого дошкільного навчального закладу виховуються також діти, яким ще не виповнилося 3 роки (4 особи).

Окрема увага у закладах приділена виконанню статті 35 Закону України «Про дошкільну освіту», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 17 квітня 2006 року № 298/227, постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». З 01 січня 2018 року розраховано вартість харчування за один день в розмірі 22 грн, з них батьки згідно з чинним законодавством сплачують 40 %.

Дітей, звільнених від сплати за харчування, станом на жовтень 2018 року немає. Обрахування батьківської плати ведеться завідувачем згідно із щоденним меню.

Забезпечення дошкільного закладу продуктами харчування здійснює «Мале приватне підприємство «Ритм»» (м. Херсон) за заздалегідь поданими заявками. Постачальник підвозить продукти на власному обладнаному транспорті 1 раз на тиждень. Продукти харчування, які надходять до закладів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість, та на яких вказано термін реалізації, спосіб використання.

Заклади для керування в роботі мають необхідну інструктивну документацію з питань організації харчування (інструкція, порядок встановлення батьківської плати, Санітарний регламент, посадові інструкції), всі працівники обох закладів кожні півроку проходять медичний огляд, що підтверджено відповідними документами, санітарний мінімум у 2018 році працівники закладів не проходили.

Заклади працюють за перспективним меню. У Любимівському дошкільному навчальному закладі використовується меню на літньо-осінній період 2018 року, не затверджене Іванівським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області до виправлення недоліків.

У Першотравневому дошкільному навчальному закладі меню на літньо-осінній період 2018 року затверджено Іванівським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області. Для кожної страви у

меню є технологічна картка її приготування. Меню вивішується у куточку для батьків для ознайомлення.

Необхідна документація є в наявності у Першотравневому та Любимівському закладах дошкільної освіти. Відповідальними за її ведення є завідувач і завгосп (0,5 ставки) та завгосп (0,5 ставки) відповідно.

Заявки на продукти систематизовано в окремому зошиті, журнали бракеражу сирої та готової продукції, зошит обліку відходів ведуться відповідно до Інструкції, журнал здоров’я працівників харчоблоку ведеться вірно та систематично, ведеться книга складського обліку, облік виконання норм харчування дітей (у Любимівському дошкільному навчальному закладі – на окремих аркушах) та зошит обліку відходів. Журнал температурного режиму холодильного обладнання ведеться у окремому зашиті.

Систематичний облік виконання норм необхідний для оцінювання ефективності харчування, що відображається у фізичному розвитку, відсутності захворювань та самопочутті дітей. У Любимівському дошкільному навчальному закладі частково відслідковується динаміка цих показників та заноситься вихователем до журналу антропометрії, у Першотравневому - відповідні дані фіксуються фельдшером ФАПу. Але взаємозв’язок між виконанням норм харчування, рівнем захворюваності, рівнем фізичного та нервово-психічного розвитку дітей у закладах не проводиться.

Аналіз виконання норм харчування по літньо-осінньому меню у Першотравневому дошкільному начальному закладі становить 97 %, у Любимівському дошкільному навчальному закладі за аналогічний період – 50 %. Значне недовиконання (нижче 50 %) по маслу, фруктах цитрус, борошну.

Також в закладах не ведеться С-вітамінізація страв (за причини відсутності медичної сестри).

Завідувачами контролюється стан та організація харчування у закладах. Однак, дане питання не обговорюється в ході виробничих нарад, загальних зборів. Не приділено окремої уваги роботі з батьками у даному напрямку.

Робота з прищеплення дошкільникам санітарно-гігієнічних навичок ведеться вихователями обох закладів у груповій кімнаті під час прийому їжі, коли проводиться сервіровка столів, чергування старших дітей. Діти виконують нескладні доручення: розставляють підставки з серветками, ложки та допомагають помічникові вихователя прибрати посуд по завершенню прийому їжі. У групових кімнатах оформлено «Куточки чергових», де розміщені графіки чергувань дітей (відповідні картинки, позначки), фартушки (халати), ковпаки (хусточки).

У Любимівському дошкільному навчальному закладі сервіровка столів здійснюється вихователем.

Харчоблоки забезпечені достатньою кількістю посуду, систематично вилучається посуд з порушеним покриттям та надщерблений, не використовується пластмасовий посуд. Кухонні дошки виготовлені з твердих порід дерева та промарковані.

Приготування їжі у закладах дошкільної освіти здійснюється на електроплиті. Витяжки немає у обох закладах, холодильне обладнання наявне. В закладах наявна проточна холодна та гаряча вода.

На харчоблоках розміщені інструкції щодо правил миття кухонного посуду, перелік миючих засобів. Мийний засіб, який використовується на харчоблоках закладів, це кальцинована сода та для дезінфекції – «Жавель клейд».

У обох закладах є певний запас дозволених продуктів тривалого терміну зберігання (крупи, овочі, цукор, бобові, фрукти). Овочі зберігаються на стелажах в окремих коморах, захищених від природного освітлення; крупи містяться у закритій металевій каструлі.

Молочні продукти, масло, сметана у обох закладах зберігаються у холодильнику на харчоблоці, м’ясо, риба – у морозильних камерах холодильника (у Любимівському дошкільному навчальному закладі холодильників 2), на окремих поличках та контейнерах з відповідним маркуванням.

Добові проби відбираються, у Першотравневому дошкільному навчальному закладі зберігаються з дотриманням норм, у Любимівському дошкільному навчальному закладі – з порушеннями (не були в холодильнику на момент перевірки).

Для забезпечення питного режиму у групах обладнано куточки, де знаходиться кип’ячена вода, охолоджена до кімнатної температури (у Першотравневому дошкільному навчальному закладі – у скляній банці, у Любимівському дошкільному навчальному закладі – у чайнику), а також індивідуальні чашки.

Санітарний стан закладів та організація харчування систематично перевіряються відповідними органами санітарно-епідеміологічного нагляду.

У жовтні 2018 року у Любимівському та Першотравневому дошкільних навчальних закладах здійснено перевірку Генічеським міжрайонним управлінням Державної санітарно-епідеміологічної служби у Херсонській області та виявлено ряд порушень, серед яких і порушення стосовно організації харчування. Окремі зауваження усунено. Зокрема, у Любимівському дошкільному навчальному закладі за кошти сільської ради придбано 3 столи для обробки продуктів харчування, 3 мийки, стелаж з нержавійки.

Виходячи із наведеного вище, керуючись абзацом 5 пункту 8 Положення про відділ освіти Іванівської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від 08 квітня 2010 року № 123 (зі змінами),

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Вважати роботу щодо організації харчування у Першотравневому та Любимівському дошкільних навчальних закладах недостатньою.

2. Завідувачам закладів дошкільної освіти: Першотравневого – Пляшечник А.С., Любимівського – Бульбі Л.А. систематично:

1) вести журнал антропометрії та відслідковувати взаємозв’язок між виконанням норм харчування, рівнем захворюваності, рівнем фізичного та нервово-психічного розвитку дітей;

2) тримати на контролі стан організації та ефективність харчування дітей у закладі;

3) проводити С-вітамінізацію страв;

4) організовувати роботу з батьками з питань належного харчування дітей, профілактики захворювань, повноцінного фізичного та психічного розвитку, дотримання режиму дня у вихідні та святкові дні, гігієни харчування;

5) тримати на контролі проходження працівниками санітарного мінімуму.

3. Завідувачу Любимівського дошкільного навчального закладу Бульбі Л.А.:

1) терміново затвердити перспективне меню, технологічні картки в Іванівському районному управлінні Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області;

2) постійно дотримуватися вимог при відборі добових проб;

3) систематично контролювати виконання норм харчування.

4. Завідувачу Першотравневого дошкільного навчального закладу Пляшечник А.С. терміново розпочати ведення журналу антропометрії.

5. Методисту методичного кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» Сизько Л.І. у лютому 2019 року вивчити питання усунення виявлених недоліків з подальшим розглядом на засіданні колегії відділу освіти районної державної адміністрації у березні 2019 року.

6.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник відділу освіти Л.ШИКУЛЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Матеріали колегії | Додав: Відділ (27.11.2018)
Переглядів: 232 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz