Понеділок, 20.05.2024, 14:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали колегії

Наказ від 24.05.2016 року року № 104

Про стан виконання державних

стандартів у 4-их і 7-их класах

загальноосвітніх навчальних закладів

району відповідно до Закону України

«Про загальну середню освіту»

 

Відповідно до плану роботи відділу освіти районної державної адміністрації здійснено перевірку стану виконання державних стандартів у 4, 7 класах загальноосвітніх навчальних закладів району. За результатами проведеного моніторингу виконання державних стандартів освіти встановлено, що за підтримки органів місцевого самоврядування та громадськості забезпечено поетапне впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і старшої шкільної освіти (далі - Державний стандарт), який ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної складової засвоєння змісту початкової загальної освіти.

З 01 вересня 2012 року впроваджено новий Державний стандарт початкової загальної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти». Державний стандарт базової й старшої шкільної освіти затверджено постановою Кабінету Міністрів від 23 листопада 2011 року № 1392  «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти».

В ході вивчення питання проаналізовано кадрове забезпечення, програмно-методичне забезпечення, організацію навчально-виховного процесу, результативність навчання, шкільну документацію.

В усіх закладах освіти складено та затверджено перспективні плани впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти; розглянуті питання щодо впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти під час засідань районних та шкільних методичних об`єднань; постійнодіючих методичних семінарів.

Педагогічними працівниками загальноосвітніх навчальних закладів опрацьовано матеріали державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти; проведено роз`яснювальну роботу серед батьків учнів загальноосвітніх навчальних закладів щодо загальної характеристики складових змісту освіти відповідно до вимог нового Державного стандарту.

Адміністраціями навчальних закладів проаналізовано кадрове забезпечення, стан проходження перепідготовки вчителів, які отримали відповідні сертифікати на право здійснювати навчальну діяльність за новими стандартами. Розроблені та затверджені в установленому порядку робочі навчальні плани шкіл. У ході моніторингу з’ясовано, що робочі навчальні плани на 2015/16 навчальний рік для 4-х класів розроблено на основі Типових навчальних планів початкової школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10 червня 2011 року № 572, із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16 квітня 2014 року № 460, для 7-х класів – на основі Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03 квітня  2012 року № 409 (в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29 травня  2014 року № 664), із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 12 грудня 2014 року № 1465.

Під час перевірки шкіл щодо використання навчального програмного забезпечення у варіативній складовій встановлено, що варіативна складова використовується для факультативів, спецкурсів, посилення предметів інваріантної складової та індивідуальних занять. Для факультативів, спецкурсів використовуються програми, рекомендовані Міністерством освіти і науки України, програмне забезпечення адаптоване до потреб загальноосвітніх навчальних закладів. Кожен заклад має пояснювальну записку до робочого навчального плану, де умотивований вибір курсу чи факультативу для потреб школярів.

До планів роботи внесено заходи щодо якісного впровадження Державного стандарту освіти. На засіданнях шкільних предметних методичних об єднань в усіх школах обговорені питання вивчення навчальних дисциплін у контексті відповідних освітніх галузей Державного стандарту освіти України в початковій та базовій школі.

Учителі дотримуються вимог листа Міністерства освіти і науки України від 26 червня 2015 року № 1/9-305 «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/16 навчальному році».

Аналіз відвіданих уроків показав, що для формування мовленнєвої компетентності учнів на уроках української мови і літератури учителі використовують методи проектів, інтерактивного навчання, інформаційно-комунікаційні засоби, які забезпечують виховання в учнів потреби у вивченні рідної мови; ефективно застосовують прийоми і методи, які сприяють розвитку мовленнєвих здібностей, формуванню творчої та пізнавальної активності, спонукають школярів самостійно висловлювати власні думки. Аналіз письмових робіт показав, що в цілому учні дотримуються вимог єдиного орфографічного режиму. У відповідності з програмами з української мови учні 7 класів Іванівської гімназії забезпечені підручниками на 32 %, Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» – на 40 %, Благодатненської, Дружбівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів – на 50 %, Любимівської, Агайманської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів - на 75 %.

Вчителі району, що викладають в 7 класах загальноосвітніх закладів історію, ознайомлені зі структурою Державного стандарту загальної середньої освіти в 7 класі, в забезпеченні його історичного компоненту, методичними рекомендаціями по викладанню історії в 7 класі. В роботі вчителі використовують різноманітні типи уроків  (засвоєння   нових   знань,  вмінь  і  навичок;  контролю  і корекції навчальних досягнень учнів, комбіновані уроки). Учителі також використовують нестандартні форми уроків. Під час уроків педагоги застосовують індивідуальні та групові форми самостійної роботи, часто випереджувального характеру. Велику увагу вчителі приділяють роботі з понятійним матеріалом, де учні чітко вчаться розуміти слова, поняття і розкривати їх суть. В Іванівській гімназії кабінет історії обладнаний комп’ютером з виходом в Інтернет (за допомогою якого учні можуть «увійти» в історичну епоху, яку висвітлюють). Поряд з цим залишається слабкою навчально-матеріальна база кабінетів історії в Агайманській, Благодатненській, Дружбівській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів, Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад». Не створено кабінет історії у Воскресенській загальноосвітній школі  І-ІІІ ступенів. Учні забезпечені підручниками з історії України менше як на 50 %, з всесвітньої історії – на 40 %.

У всіх навчальних закладах обладнано, але не паспортизовано кабінети математики. Наявна навчально-методична та дидактична база. Забезпечення шкільних кабінетів дозволяє належним чином організувати викладання математики, залучити учнів до позаурочної діяльності, сприяє підвищенню їх пізнавальної активності. Адміністрація тримає на контролі питання впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти з математики, у тому числі і у  7-х класах. Здійснення самоосвітньої діяльності педагогами цілком відповідає сучасним тенденціям в освітній галузі взагалі і вимогам нового Державного стандарту зокрема. На уроках математики у 7 класі вчителі приділяють увагу створенню найсприятливіших умов для навчання, виховання й розвитку учнів, враховуючи індивідуальні особливості, нахили та інтереси учнів. Більшість вчителів впроваджують у викладанні математики електронні засоби навчання, спеціалізоване програмне забезпечення, відеоматеріали, власні розробки; використовують інтерактивну дошку (Трохимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів та Іванівська гімназія). Однак, така робота вимагає наявності певної матеріально-технічної бази (наявність навчальних комп’ютерних комплексів, що відповідають сучасним стандартам, широкосмугового підключення до мережі Інтернет), яка є, переважно,  застарілою і не дозволяє використовувати можливості інформаційно-комунікаційних технологій у повному обсязі. У навчальних закладах також систематично проводяться заходи з організації позаурочної діяльності учнів, зміст яких стосується математики. Учні 7-х класів практично усіх шкіл району щороку беруть участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», є учасниками Всеукраїнської олімпіади з математики. Таким чином, можна вважати, що впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти на уроках математики у 7-х класах навчальних закладах здійснюється належним чином.

На уроках біології учителі широко застосовують різноманітні методики, у тому числі і інтерактивні, чітко визначена мета, розподіл часу на кожний з видів робіт. Вчителі використовують електронні версії новостворених підручників, що розміщені на сайті http:uatest.lokando.com. В кабінетах є в наявності наочні посібники, які використовуються при проведенні уроків, таблиці для вивчення курсу біології тварин, рельєфні таблиці, моделі, вологі препарати, друковані матеріали, проводиться робота для організації виготовлення саморобних посібників, дидактичного та роздаткового матеріалів. Але забезпечення мікроскопами, лабораторними лупами, препарувальними інструментами, лабораторним посудом не відповідає  вимогам.  Не  відповідає  вимогами  кабінет  біології  у  Благодатненській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Адміністрація школи здійснює контроль за викладанням біології. За результатами контрольних робіт за І семестр – рівень навченості становив 66 % (Агайманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Нововасилівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»), 63 % (Новодмитрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), 62 % (Воскресенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), 57 % (Шотівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів),  43 % (Благодатненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів). У Любимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів 62 % учнів мають достатній та високий рівень. Учителі усіх закладів постійно приділяють увагу роботі з учнями в позаурочний час.

Запорукою успішного впровадження нових Державних стандартів стало також створення сприятливих умов навчання для учнів початкової школи. З метою підвищення якості навчальних досягнень молодших школярів застосовуються ефективні підходи до раціонального розподілу годин варіативної складової робочих навчальних планів, окрема частка використовується для посилення викладання предметів інваріантної складової. У 4-х класах Іванівської гімназії забезпечення учнів 4-х класів підручниками становить 50 %. Учні 4 класу Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів забезпечені підручниками частково: математика, природознавство, основи здоров’я, англійська мова, музичне              мистецтво – на 50 %, «Я у світі», літературне читання, українська мова, образотворче мистецтво – на 100 %, трудове навчання – на 75 %. Адміністраціями закладів встановлено контроль за впровадженням  Державного стандарту початкової освіти. Забезпечується наступність між дошкільним навчанням та І ступенем шкільної освіти, перспективність засвоєння змісту матеріалу й вимог щодо його засвоєння учнями. Результатом плідної праці педагогів є щорічна активна участь і перемоги учнів у олімпіадах, всеукраїнських інтерактивних конкурсах «Колосок», «Кенгуру», Міжнародній природознавчій грі «Геліантус», Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник».

Проте, вчителям початкових класів більше уваги слід приділяти системності роботи над помилками у робочих зошитах, відповідності між об’ємом класної та домашньої роботи, частіше практикувати диференційовані домашні завдання та завдання на вибір як на уроці, так і вдома.

Виходячи із наведеного вище, відповідно до рішення колегії відділу освіти районної державної адміністрації від 24 травня 2016 року № 3/1

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Вважати задовільним стан виконання державних стандартів у 4-их і 7-их класах загальноосвітніх навчальних закладів району відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».

2. Адміністраціям загальноосвітніх навчальних закладів з метою ефективного управління якістю освіти

2.1. Постійно:

- забезпечувати методичний супровід впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і старшої шкільної освіти;

- сприяти участі педагогів школи у створенні навчально-методичного забезпечення реалізації змісту нових державних стандартів;

- працювати над забезпеченням навчальних кабінетів мультимедійними комплексами, підвищити швидкість доступу до мережі «Internet».

2.2. До 15 серпня 2016 року сформувати пакет методик, що дозволяють відстежувати рівень знань, умінь, навичок учнів за новими державними стандартами.

2.3. До 01 вересня 2016 року організувати процес підготовки педагогів до реалізації оновленого змісту освіти, зокрема, варіативних навчальних програм, упровадження нових технологій та методик навчання, контрольно-діагностичної діяльності відповідно до оновлених вимог навчальних програм.

2.4. У 2015/16 навчальному році встановити контроль:

2.4.1. За роботою учителів початкових класів щодо:

- створення сприятливих умов для інтелектуального, духовного, естетичного та фізичного розвитку учнів початкових класів шляхом упровадження ефективних технологій та методик навчання, контрольно-діагностичної діяльності;

- використання інформаційно-комунікаційних технологій під час проведення уроків, позакласних заходів як засобу професійної мобільності та конкурентоспроможності в нових соціокультурних умовах;

- використання здоров’язбережувальних технології в навчально-виховному процесі;

- розвитку і закріплення навичок самостійної навчальної праці учнів;

- побудови навчально-виховного процесу на доступному, але достатньо високому рівні для оптимального використання та розвитку можливостей учнів;

- врахування психолого-педагогічних та вікових особливостей школярів;

- викладання предметів за новими програмами;

- забезпечення поступального рівномірно висхідного характеру навчально-виховного процесу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей школярів;

- підтримання зв’язків з колегами, вивчення педагогічних знахідок з метою взаємодопомоги в роботі та обміну досвідом.

2.4.2. За роботою практичних психологів щодо:

- проведення психолого-педагогічних семінарів для вчителів з тем «Інтелектуальна обдарованість дітей: реальність, проблеми, перспективи», «Психолого-педагогічні та вікові особливості школярів»;

- проведення діагностичної та корекційної роботи з покращення адаптації учнів початкових класів.

3. Керівникам методичних об’єднань:

3.1. У 2016/17 навчальному році організувати моніторинг навчально-виховного процесу, зокрема, щодо ефективності впровадження нових державних стандартів.

3.2. Систематично узагальнювати і рекомендувати до вивчення перспективний педагогічний досвід з даної проблеми на районному рівні.

3.3. До 31 травня 2016 року проаналізувати зміст підручників і навчальних посібників, надати пропозиції до методичного кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» щодо забезпечення школи тими підручниками і посібниками, які обрали вчителі.

4. Контроль за виконання цього наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник відділу освіти                    Л.І.Шикуленко

Категорія: Матеріали колегії | Додав: Відділ (24.05.2016)
Переглядів: 865 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz