Понеділок, 20.05.2024, 16:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали колегії

Наказ від 24.05.2016 року року № 107

Про стан організації харчування

у Дружбівському та Новомиколаївському

дошкільних навчальних закладах

 

На виконання наказу відділу освіти районної державної адміністрації  від 21 березня 2016 року № 50 «Про   організацію   перевірки Дружбівського дошкільного навчального закладу «Сонечко» та Новомиколаївського  дошкільного навчального  закладу  «Казка»  з  питання  оцінки стану організації харчування» здійснено перевірку закладів з даного питання.

Новомиколаївський дошкільний навчальний заклад відвідують 7 дітей у віці від 3 до 6 років, у Дружбівському дошкільному навчальному закладі виховуються та навчаються 18 дітей. Група також укомплектована дітьми у віці від 3 до 6 років.

Окрема увага у закладах приділена виконанню статті 35 Закону України  «Про дошкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року  № 1591   «Про   затвердження   норм   харчування   у  навчальних та оздоровчих  закладах», спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 року № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».  З 01 січня 2016 року відповідно до бюджетного запиту фінансовим управлінням розраховано вартість харчування за один день  в розмірі  22 грн, з них  батьки згідно з чинним законодавством сплачують 40 %.

3 дитини учасників АТО та 3 дитини із малозабезпечених сімей у Дружбівському дошкільному навчальному закладі на 100 % звільнені від сплати за харчування. У Новомиколаївці це 1 дитина із малозабезпеченої родини.  Обрахування батьківської плати ведеться завідувачами згідно із щоденним меню, але в ході перевірки рекомендовано завідувачу Новомиколаївського дошкільного навчального закладу обрахування проводити не узагальнено в кінці місяця, а індивідуально по вартості меню кожного дня.

Забезпечення дошкільного закладу продуктами харчування здійснюється малим приватним підприємством «Ритм» (м. Херсон)  за  заздалегідь  поданими    заявками.  Постачальник підвозить  продукти на власному обладнаному  транспорті 1 раз на тиждень. Усі продукти харчування, які надходять до закладів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість, та на яких вказано термін реалізації,  спосіб використання.

Заклади для керування в роботі мають необхідну інструктивну документацію з питань організації харчування (інструкція, порядок встановлення батьківської плати,  Державні санітарні норми і правила, посадові інструкції).  Для кожної страви  у меню є технологічна картка її приготування, але у Дружбівському дошкільному навчальному закладі на час перевірки вони не були затверджені завідувачем та відсутнє посилання на першоджерело. 

Документація з питань організації харчування  у Дружбівському дошкільному навчальному закладі ведеться завідувачем та медичною сестрою, посада якої (0,5 ставки) є у закладі. Документація відповідає вимогам Інструкції з організації харчування дітей (книга складського обліку, журнал замовлень, журнали бракеражу готової та сирої продукції, обліку виконання норм, обліку відходів, здоров’я працівників харчоблоку, журнал температурного режиму холодильного обладнання). Однак є зауваження до ведення журналу обліку виконання норм, який ведеться несистематично, та деякі продукти не обраховуються. Аналіз виконання норм харчування показує, що систематичними є недовиконання норм по свіжих фруктах та цитрусових, молоці, м’ясу. За підсумками минулого року (2015 рік) виконання норм у Дружбівському дошкільному закладі становить 72,2 %, за березень 2016 року –  76,3 %

Вся необхідна документація в наявності і у Новомиколаївському дошкільному навчальному закладі. Відповідальним за її ведення загалом є завідувач, ведення деяких книг (журнал готової продукції) за відсутності у закладі медичної сестри додано до  функціональних обов’язків вихователя (наказ № 49 від 23 березня 2016 року «Про посилення відповідальності кожного працівника за виконання обов’язків щодо організації харчування у 2016 році»). Зауваження є до ведення журналу обліку виконання норм харчування, фактичне ведення якого розпочато лише з квітня 2016 року, а до цього часу не вівся. Виходячи з підрахунку виконання норм за березень 2016 року недовиконання є по овочах, м’ясу, твердому сиру. За 2015 рік    -   71 %,  за березень 2016 року –    79,6 %.  З  квітня 2016 року рішенням VI сесії районної ради VII скликання від 08 квітня 2016 року № 85 у деяких дошкільних закладах, в тому числі і у Новомиколаївському введено посаду (0,5 ставки) медичної сестри, що має значно удосконалити систему організації харчування, посилити відповідний контроль.

Питання харчування контролюються  завідувачами та періодично виносяться на розгляд в ході виробничих нарад, узагальнюються в наказах.

У Новомиколаївському дошкільному навчальному закладі  окрема увага приділена роботі з батьками з даного напрямку: проведено консультацію «Організація харчування дошкільників» (жовтень 2015 року), розроблено рекомендації батькам щодо виховання культурно-гігієнічних навичок, щодо уникнення харчових отруєнь.

Робота з прищеплення дошкільникам санітарно - гігієнічних навичок  ведеться вихователем у груповій кімнаті під час прийому їжі, коли проводиться сервіровка столів, чергування старших дітей. З ІІ половини року в молодшій групі вихователь епізодично організовує роботу по чергуванню. Діти виконують нескладні доручення: розставляють бокали з серветками, розкладають ложки, хліб у хлібниці та допомагають няні прибрати посуд по завершенню прийому їжі. Починаючи з раннього віку за кожною дитиною окремо закріплюється постійне місце за столом. З двохрічного віку  дітей привчають користуватись серветкою. На четвертому році життя навчають користуватись виделкою, а на п’ятому - негострим ножем. Дітей привчають мити руки як безпосередньо перед прийомом їжі, так і після приймання їжі. Але дана робота потребує удосконалення у Дружбівському дошкільному  навчальному  закладі:  серветки  необхідно  сервірувати  у бокали або спеціальні підставки, потребує  дооформлення «Дошка чергових», де має бути графік чергувань дітей (відповідні картинки, позначки чи фотокартки дітей), до фартушків мають бути ковпаки.

Харчоблоки забезпечені  достатньою кількістю посуду, систематично вилучається посуд з порушеним покриттям, надщерблений, не використовується пластмасовий посуд. Приготування їжі здійснюється на електроплитах, але холодильне обладнання не в достатній кількості, (у Новомиколаївському дошкільному навчальному закладі - 1 холодильник, у Дружбівському дошкільному навчальному закладі – 1 холодильник), не працюють кухонні витяжки.  Порушень щодо дотримання товарного сусідства не виявлено. У обох закладах є певний запас дозволених продуктів тривалого терміну зберігання (крупи, овочі, цукор, бобові, фрукти).

Добові проби в закладах відбираються та зберігаються згідно з вимогами.

Для забезпечення питного режиму у групах обладнано куточки, де знаходиться кип’ячена вода, охолоджена до кімнатної температури, та яка змінюється 1 раз на добу, а також індивідуальні  чашки.

Мийний засіб, який використовується на харчоблоках закладів, це кальцинована сода та для дезінфекції – «Жавель клейд».

На харчоблоці Дружбівського дошкільного закладу є проточна гаряча та холодна вода, що забезпечується за рахунок запасу води у спеціальній ємкості, у задовільному стані відвідна система.  У Новомиколаївському дошкільному закладі проточна вода є лише холодна, відсутній бойлер для нагріву води. Відвідна система у задовільному стані.

Санітарний стан закладів та організація харчування систематично перевіряються  відповідними  органами  санітарно-епідеміологічного нагляду. 

У серпні 2015 року у Дружбівському дошкільному навчальному закладі здійснено позапланову перевірку Генічеським міжрайонним управлінням Державної санітарно-епідеміологічної служби у Херсонській області, та виявлено ряд порушень, серед яких і порушення стосовно організації харчування. Більшість зауважень усунено, але залишилися ті, які потребують значних матеріальних затрат: доукомлектація закладу холодильним обладнанням, проведення ревізії вентиляційної системи на харчоблоці.

У вересні 2015 року перевірка здійснена і у Новомиколаївському дошкільному навчальному закладі. Зауваження стосовно забезпечення закладу проточною гарячою водою, забезпечення належного функціонування вентиляційної мережі – не виконані. 

Заклади працюють за перспективним  меню, яке не затверджене Генічеським міжрайонним управлінням Головного управління Держсанепідслужби Херсонської області (у Новомиколаївському дошкільному навчальному закладі воно лише погоджене).

Виходячи із наведеного вище, відповідно до рішення колегії відділу освіти районної державної адміністрації від 24 травня 2016 року № 3/4

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Вважати задовільним стан організації харчування у Дружбівському та Новомиколаївському дошкільних навчальних закладах.                                   

2. Завідувачам дошкільних навчальних закладів: Новомиколаївського -  Каус Г.М.,  Дружбівського - Колісник А.В.:                                                       

2.1. До 01 червня 2016 року затвердити перспективне меню в Генічеському міжрайонному управлінні Головного управління Держсанепідслужби Херсонської області.

2.2. До 01 вересня 2016 року провести роботу по доукомплектуванню закладів холодильним обладнанням.

2.3. Терміново провести ревізії кухонних витяжок.

2.4. Систематично вести журнал обліку виконання норм харчування.

3. Завідувачу Дружбівського дошкільного навчального закладу Колісник А.А. терміново:

3.1. Затвердити технологічні картки для кожної страви у меню та зазначити  посилання на першоджерело.

3.2. Удосконалити роботу по сервіровці столів до кожного прийому їжі, формуванню у дітей культури поведінки за столом, навиків чергування.

4. Завідувачу Новомиколаївського дошкільного навчального закладу Каус Г.М.:

4.1. Постійно обрахування батьківської плати проводити не узагальнено в кінці місяця, а індивідуально по вартості меню кожного дня.

4.2. До 01 вересня 2016 року провести роботу по забезпеченню закладу проточною гарячою водою.

5. Методисту комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» Кузьменко Н.М. у вересні 2016 року вивчити стан усунення виявлених недоліків у організації харчування в Дружбівському та Новомиколаївському дошкільних навчальних закладах з подальшим розглядом на засіданні колегії відділу освіти районної державної адміністрації 27 вересня 2016 року.

6. Контроль за виконання цього наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник відділу освіти                         Л.І.Шикуленко

 

 

 

 

 

 

Категорія: Матеріали колегії | Додав: Відділ (24.05.2016)
Переглядів: 317 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz