Понеділок, 20.05.2024, 20:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали колегії

Наказ від 27.09.2016 року № 171

Про  результати державної підсумкової

атестації та зовнішнього незалежного

оцінювання у 2016 році

 

Результати державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з української мови у порівнянні з рівнем навчальних досягнень учнів   11 класів загальноосвітніх навчальних закладів за 2016 рік показали, що для більшості навчальних закладів розходження у даних показниках незначне (у межах 0 % - 7 %). Однак, у 2 навчальних закладах, а саме: Новодмитрівській та Новосеменівській загальноосвітніх школах  І-ІІІ ступенів ця різниця становить відповідно 19,3 % та 10,4 %. У Благодатненській та Трохимівській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів результати ДПА перевищують рівень навчальних досягнень (на 8,6 % та 9,8 % відповідно). У цілому ж різниця між середнім рівнем кваліметричного показника по району за результатами ДПА з української мови (43,5 %) та середнім показником рівня навчальних досягнень учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (47 %) становить усього 3,6 %. Із 93 учнів, що складали ДПА з української мови, здобули результат високого рівня 5 (Іванівська гімназія, Іванівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 та Трохимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), низького – 14. Найвищий рівень результатів ДПА показали Благодатненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (55,6 %) та Іванівська гімназія (51,8 %), найнижчі – Новодмитрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (28,7 %) та Новосеменівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (31,8 %). За напрямком «Українська філологія» у 2015/16 навчальному році навчалися учні 11 класів наступних навчальних закладів: Благодатненська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів (рівень ДПА - 55,6 %), Іванівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 (47,7 %), Трохимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (49,3 %) та Шотівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (37,2 %).

На відміну від української мови, результати ДПА з математики та історії України значно відрізняються від результатів річного оцінювання учнів. Так, за підсумками ДПА з математики, середній кваліметричний показник для  7 навчальних закладів, учні яких здавали ДПА у формі ЗНО з даного предмета, становить 41,5, тоді як за підсумками річного оцінювання – 49,9 %. У розрізі навчальних закладів розбіжність сягає 16,7 % (Дружбівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів та Іванівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2), а для Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів показник рівня навчальних досягнень за результатами річного оцінювання, навпаки, нижчий результату ДПА на 8 %. Із 43   учнів   11   класів   Іванівського   району,  зареєстрованих  на  ЗНО з математики, 8 побажали, щоб результати тестів були зараховані і як ДПА. З них результату високого рівня не отримав жоден, низького рівня – 3 (Воскресенська, Дружбівська, Новосеменівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів). За математичним профілем здійснювалося навчання лише у одному з класів Іванівській гімназії, де результати ДПА відповідають результатам річного оцінювання, а саме – 50 %. Найвищий  рівень результатів ДПА (64 %) показала Любимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, найнижчий – Дружбівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  (28,7 %), Новосеменівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (30,5 %), Воскресенська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів (31,6 %).

ДПА з історії України складали 65 учнів з 11 навчальних закладів Іванівського району. Балів високого рівня не отримав жоден з них, на низькому рівні склали ДПА 5 учнів (Благодатненська та Шотівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Іванівська гімназія). Слід відзначити, що на відміну від інших предметів абсолютна більшість випускників, а саме - 53,  склали ДПА з історії України на середньому рівні, що говорить про низьку якість знань з цього предмета. Середній рівень кваліметричного показника по району за результатами ДПА становить 37,8 %, середній показник рівня навчальних досягнень учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів становить 52,1 %, таким чином, різниця між ними сягнула 14,3 %. Найбільша розбіжність спостерігається у наступних навчальних закладах: Новодмитрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (25,1 %), Іванівська гімназія (21,3 %) та Воскресенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (20,4 %). За історичним профілем було організовано навчання у одному з класів Іванівської гімназії, учні якої склали ДПА на найнижчому рівні у Іванівському районі (32,8 %). Не набагато кращого результату досягли учні Благодатненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (33,8 %), Любимівської, Новодмитрівської, Новосеменівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів та Нововасилівського навчально-виховного комплексу (36 %). Найвищий результат ДПА з історії України показали учні Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 та Трохимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (43 %).

У 2016 році результати ЗНО випускників розподілялися за рейтинговою шкалою 100-200 балів зі встановленням порогу «склав - не склав». Учні 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Іванівського району складали тести ЗНО з наступних предметів: українська мова та література (93 учня), історія України (86), математика (45), біологія (28), географія (20), англійська мова (11), хімія (5), фізика (3). З них не подолали поріг з української мови та літератури 8 учнів (8,6 %), історії України - 13 (15,1 %), математики - 10  (22 %), біології – 6 (21,4 %), географії - 1 (5 %), англійської мови - 1 (9 %), хімії – 1 (20 %), фізики - 2 (66,7 %). Таким чином, результативність вивчення предметів природничо-математичного циклу є нижчою, ніж предметів гуманітарного циклу, що говорить про певні негативні явища, що існують у освітньому просторі районі.

Не подолали поріг з української мови та літератури учні наступних навчальних закладів: Воскресенська, Любимівська, Новодмитрівська, Новосеменівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів та Іванівська гімназія; з математики: Благодатненська, Воскресенська, Дружбівська, Новосеменівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів та Іванівська гімназія; з історії України: Благодатненська, Дружбівська, Новодмитрівська, Новосеменівська, Трохимівська, Шотівська загальноосвітні   школи  І-ІІІ   ступенів,   Іванівська   гімназія   та   Нововасилівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад».

З більшості предметів ЗНО випускники не змогли набрати більше  180 балів, окрім української мови та літератури (1 учень Іванівської гімназії та  1 учень Іванівської загальноосвітньої школи № 2). Загалом найвищі результати показали: з математики - учні Іванівської гімназії, Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів; з історії України – випускники Воскресенської, Трохимівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, Іванівської гімназії, Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2; біології – Воскресенської та Трохимівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів; географії – Іванівської гімназії. З інших предметів учні 11 класів не отримали вище 160 балів.

Отже, рівень підготовки випускників до ЗНО перебуває на недостатньому рівні. Причиною цього є не лише система роботи навчального закладу, а й низький рівень мотивації учнів до навчання.

 Виходячи із наведеного вище, відповідно до рішення колегії відділу освіти районної державної адміністрації від 27 вересня 2016 року № 5/2

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Вважати недостатньою роботу загальноосвітніх навчальних закладів району  І-ІІІ ступенів по підготовці учнів до державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання та зовнішнього незалежного оцінювання.

2.  Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

2.1. Постійно:

2.1.1 Здійснювати контроль за станом викладання предметів, з яких у  2017 році буде проведено зовнішнє незалежне оцінювання та державна підсумкова атестація, особливу увагу приділити профільним класам.

2.1.2. Проводити роз’яснювальну та підготовчу роботу з учнівським та вчительським колективом щодо особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання (програм для підготовки, характеристик сертифікаційних робіт, часових рамок, правил, що діють на пункті тестування тощо).

2.1.3. Ефективно використовувати години варіативної складової, передбачені на вивчення предметів природничо-математичного циклу.

2.1.4. Здійснити перевірки впровадження та дотримання вчителями-предметниками:  

- тестових технологій, що відповідають використовуваним Українським центром оцінювання якості освіти (за формою та змістом). (З цією метою можна використовувати матеріали сайтів http://zno.osvita.ua/ та http://testportal.gov.ua/);

- дотримання усіх етапів розв’язування задачі чи написання твору та ознайомлення учнів з критеріями оцінювання під час виконання тестових завдань відкритого типу;

- вимог до ознайомлення учнів з програмовими вимогами до зовнішнього незалежного оцінювання;

-  вдосконалення в учнів навичок усної лічби;

- дотримання критеріїв оцінювання. Оцінка учня з кожного предмета має відповідати реальному рівню його навчальних досягнень.

2.2. До 01 листопада 2016 року надати відділу освіти районної державної адміністрації інформацію про стан виконання цього наказу.

3. Методичному кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» (Шатова К.В.) у жовтні 2016 року на засіданнях районних методичних об’єднань розглянути методику складання та використання тестів на уроках.

4. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Благодатненської – Петрову Ю.О., Воскресенської – Черткову В.І., Дружбівської – Костюковій І.О., Любимівської – Кобцю Ю.Д., Новодмитрівської – Кидаловій В.В., Новосеменівської – Чернявській Ж.Е., Трохимівської – Шпир Н.Г., Іванівської гімназії – Хураскіній А.А., Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» - Малашок В.В. до 15 жовтня 2016 року проаналізувати причини низького рівня навчальних досягнень учнів, виявлених за результатами зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації, ухвалити конструктивні рішення, спрямовані на підвищення рівня навчальних досягнень учнів.

5. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Благодатненської – Петрову Ю.О., Воскресенської – Черткову В.І., Дружбівської – Костюковій І.О., Іванівської № 2 – Могилі В.А., Новодмитрівської – Кидаловій В.В., Новосеменівської – Чернявській Ж.Е., Трохимівської – Шпир Н.Г., Іванівської гімназії – Хураскіній А.А. до 15 жовтня 2016 року проаналізувати причини розбіжностей між результатами державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання та рівнем навчальних досягнень учнів 11 класів.

6. Методисту методичного кабінету комунальної установи «Іванівський районний центр по обслуговуванню закладів освіти, фізичної культури та спорту» Сизько Л.І. у червні-липні 2017 року проаналізувати результати державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році для подальшого їх розгляду у вересні 2017 року на засіданні колегії відділу освіти районної державної адміністрації.

7. Контроль за виконання цього наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник відділу освіти                                                                            Л.І.Шикуленко

 

 

 

 

Категорія: Матеріали колегії | Додав: Відділ (27.09.2016)
Переглядів: 343 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz