Понеділок, 20.05.2024, 22:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали колегії

Затверджене рішення колегії відділу освіти (24.03.2015 року)

Відповідно до планів роботи відділу освіти районної державної адміністрації та комунальної установи «Іванівський районний методичний кабінет» у лютому-березні 2015 року проводилось вивчення питання «Про організаційно-методичні аспекти викладання хімії у середній та старшій школі» в загальноосвітніх навчальних закладах району.

У загальноосвітніх школах району хімію викладає 13 вчителів, всі  з них мають вищу педагогічну освіту, лише 8 з них мають фахову освіту (61%).

Кваліфікаційний рівень невисокий: 1 має педагогічне звання, 1 – вищу категорію, 6 – І категорію, 4 – ІІ категорію, та 1 – бакалавр. Стаж викладання предмету  до 10 років – мають 6 вчителів, 10-20 років – 3 вчителя, 20 і більше років – 4 вчителя, крім того 10 вчителів (77 %) викладають 2 і більше предметів.

Профільним рівнем навчання охоплені учні 11 класу Іванівської гімназії, за хіміко-біологічним профілем навчаються учні 10 класу Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, 2 додаткові години на поглиблене вивчення хімії введено у 8 класі Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів І-ІІІ ступенів.

 У районі склалася певна структура методичної роботи. До основних її організаційних форм слід віднести районне методичне об’єднання, семінари-практикуми, науково-практичні конференції. У методичному кабінеті організовуються тимчасові виставки методичних і дидактичних матеріалів, створених викладачами в процесі їхньої роботи над власними методичними проблемами. Практичні семінари сприяють активному обміну досвідом з колегами, демонструванню власних методичних напрацювань, способів застосування їх в ході урочної діяльності.

Вчителі віддають перевагу впровадженню методів, що стимулюють пізнавальну активність учнів на уроках, використовують активні форми та прийоми, які сприяють формуванню інтересу до вивчення хімії та дозволяють розвивати навички школярів самостійно здобувати знання, формують в них активну  життєву  позицію.  Вивчення  показало,  що  певна  кількість вчителів хімії мають належну науково-теоретичну та методичну підготовку, вміло організовують навчання і виховання, творчо працюють над підвищенням результативності уроків, але лише 3 вчителя стабільно працюють над обраними темами близько 10 років.

Недостатня увага приділяється пропаганді власних напрацювань вчителів у інформаційно – видавничій продукції та серед колег-предметників.

Створені блоги у 54 % учителів хімії. Але не завжди на практиці підтверджується реальна спрямованість блогу на обмін досвідом серед колег, на спілкування з учнями, з батьками. Інформація, що міститься на блогах, незначна, рідко оновлюється, або містить посилання на розробки та досвід інших вчителів.

Значну роль у викладанні хімії має матеріально-технічне забезпечення кабінету. Більшість закладів району забезпечені окремими кабінетами хімії. Суміщені кабінети разом з біологією мають 4 загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, взагалі немає кабінетів хімії у Благодатненській та Новомиколаївській  загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів. У зв’язку з низьким фінансуванням закладів освіти стан навчально-методичної бази кабінетів залишається низьким, або навіть незадовільним. Оплачується лише  1 кабінет в районі (Іванівська гімназія), а переважна більшість не відповідають встановленим вимогам до кабінетів природничо-математичних дисциплін (немає  витяжок, проточної води, спецодягу та інше). Вчителями власними силами створюється  дидактичне наповнення, оформлюються змінні стенди, закуповуються таблиці, хімічний посуд, реактиви, електронні програмово-методичні комплекси. Лише окремі вчителі передплачують фахові періодичні видання. Недостатнє забезпечення кабінетів хімії засобами навчання призводить до часткового скорочення хімічного експерименту. Це є однією з причин існування прогалин у хімічних знаннях школярів.

На низькому рівні є стан позакласної роботи з предмету – в районі не організовано роботу гуртків хімічного профілю.

Результатом роботи кожного вчителя є досягнення його учнів. Вчитель вищої категорії Іванівської гімназії Литвиненко О.В. має значний досвід роботи з обдарованими учнями. Як наслідок І місце у ІІ (обласному) етапі конкурсу - захисту  науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (2010 рік), ІV місце - 2010 рік, ІІІ місце - 2012, 2013 роки, два останні роки поспіль – І місце у  ІІІ (обласному) етапі  Всеукраїнської олімпіади з хімії.

Призові місця у ІІ етапі (районному) щороку займають учні Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Решта закладів або не беруть участі у ІІ етапі олімпіад взагалі або виявляють низькі результати.        

 Вчитель хімії Новодмитрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Труфаненко В.В. є керівником МАНівської науково-дослідницької роботи учня 9 класу Пономаренка В. «Нітрати в продуктах харчування».

Вчитель хімії Любимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Железняк В.М.  з  2012  року  разом  з  ученицею Шкаріною Е. беруть участь у районному конкурсі-захисті робіт МАН за темами: «Визначення якості питної води», «Визначення вмісту нітратів у харчових продуктах».

 Роботи учнів відзначені на рівні району заохочувальними дипломами.

У 2011 році учениця Першотравневої загальноосвітньої школи    І-ІІІ ступенів Трасковець А. під керівництвом учителя Бондаренко Л.І. захистила проект «Екологічний стан водних ресурсів Іванівського району», у 2012 році Міщенко Я. стала переможцем заочного конкурсу дослідницьких робіт на тему «Екологія. Вода у вашому житті» за що нагороджена дипломом МАН Херсонської обласної ради та Дипломом національного центру МАН України.

Учні району беруть активну участь у Всеукраїнському конкурсі  учнівських робіт «Молодь тестує якість». Робота учениці 11 класу Іванівської  гімназії Дерези І. «Визначення якості молока» увійшла до збірки творчих робіт учнів-учасників  Всеукраїнського конкурсу «Молодь тестує якість» (2009 рік).

За результатами обласного етапу ІІІ Всеукраїнського конкурсу  «Молодь тестує якість» відзначено роботу учня 7 класу Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  Роїка Є. «Яблучний сік – шлях до здоров’я» (3 місце, 2011 рік). Перепросова Наталя, учениця 10 класу Трохимівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів посіла ІІІ місце у 2012 році, у 2013 році у районному етапі конкурсу взяли участь 7 шкіл, 2 роботи відправлено для участі у обласному етапі, але вагомих результатів не було. У 2014 році у районному етапі взяла участь лише 1 школа.

В зовнішньому незалежному оцінюванні 2014 року брали участь випускники 5 шкіл: 5 випускників Воскресенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, та по 1 з Благодатненської, Трохимівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, Іванівської гімназії та Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад». Аналіз показав,  що  1  дина не  отримала і 124 балів, 2 дитини набрали бали в межах 183,5-190 (Воскресенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів). В порівнянні з 2013 роком це одночасно і кращі і гірші результати: із 4 шкіл у ЗНО 2013 року з хімії взяло участь 7 дітей – усі мали посередні результати від 136 до 161 балів.

Виходячи із наведеного вище та відповідно до рішення колегії відділу освіти районної державної адміністрації від 24 березня 2015 року № 2/2

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

1.1. Постійно:

1.1.1. Спрямовувати роботу вчителів хімії в умовах запровадження нової програми на забезпечення зв’язку теоретичних знань з практикою, розкриття загальнокультурного контексту хімічних знань, посилення уваги до хімічного експерименту.

 1.1.2. Проводити цілеспрямовану роботу з випускниками 11-х  класів із   підготовки їх до проведення  зовнішнього незалежного оцінювання.

1.1.3. Пропагувати кращі напрацювання у фаховій періодичній пресі та за допомогою мережних комп’ютерних технологій з метою піднесення рівня видавничої діяльності творчих вчителів.

1.1.4. Спрямовувати роботу на залучення учнів до підготовки науково-дослідницьких робіт Малої академії наук, участі у обласних конкурсах хімічного профілю.

1.2. У 2014/15 навчальному році посилити роботу по приведенню кабінетів хімії у відповідність до Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх  навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14 грудня 2012 року № 1423.

1.3. У 2015/16 навчальному році збільшить (за можливості) кількість факультативів, курсів за вибором та предметних гуртків хімічного профілю.

2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Начальник відділу освіти                                                   Л.І.Шикуленко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Матеріали колегії | Додав: Відділ (24.03.2015)
Переглядів: 319 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz