П`ятниця, 10.05.2024, 00:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали нарад

Матеріали наради при начальнику відділу освіти з керівниками закладів (25.10.2016 року)

Про дотримання системи організації

фізкультурно-оздоровчої роботи в

дошкільних, загальноосвітніх, професійно-

технічних та позашкільних закладах,

затвердженої наказом управління освіти і науки

 обласної державної адміністрації від 03 червня

2004 року № 212, у Благодатненській та

Новосеменівській загальноосвітніх школах

І-ІІІ ступенів

 

Основною метою фізкультурно-оздоровчої роботи в Благодатненській загальноосвітній  школі І-ІІІ ступенів є виховання відповідального ставлення до власного здоров'я і здоров'я оточення як до вищої індивідуальної і суспільної цінності, формування у дітей та учнівської молоді навичок здорового способу життя, збільшення рухової активності учнів, активізації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в школі.

Система фізкультурно-оздоровчої роботи школи  передбачає обов'язкові фізкультурно-оздоровчі, спортивні і спортивно-масові заходи. Обов'язкові фізкультурно-оздоровчі заходи передбачають проведення уроків з фізичної культури. Для цього в закладі створено необхідні умови: є спортивна зала, спортивний майданчик.   В 1-11 класах фізичну культуру викладає Косенков Георгій Іванович:  ІІ кваліфікаційна категорія, педагогічний стаж 26 років.

Вчитель  працює над самоосвітою щодо методики викладання фізкультури, вивчає досвід роботи  вчителів району, правильно й чітко планує навчальний матеріал, вміло застосовує раціональні форми і методи організації навчального процесу, використовує обладнання та інвентар, технічні засоби навчання, враховує специфіку проведення заняття.

Під час визначення завдань уроку вчитель  ставить конкретну мету. Поряд з освітніми завданнями, на кожному уроці визначає виховні завдання: виховання в учнів волі, дисциплінованості, почуття обов'язку й відповідальності, формує навички культури поведінки, додержання порядку, ввічливості тощо.                                                                                     

Виходячи з конкретних завдань уроку намагається так організувати навчальну працю школярів, щоб найкраще забезпечити постійну зайнятість та активність учнів, домагаючись цим високої результативності уроку.

Під час проходження рухових дій застосовує груповий метод, причому створення групи відбувається з врахуванням бажання учнів, що дає можливість краще спостерігати за виконанням учнями завдань, точніше дозувати навантаження, виправляти помилки. З цією ж метою поєднує елементи різних особистісно орієнтованих технологій: групова навчальна діяльність, розвивальна та інструкторська системи роботи учнів.

Використовуючи індивідуальну організацію навчання учнів допомагає учням оволодіти умінням самостійно виконувати фізичні вправи. Для розвитку  рухових якостей (сили, спритності, швидкості, витривалості й гнучкості) для учнів 7-9 класів ефективно застосовується такий метод, як колове тренування; для учнів середніх класів - застосування імітаційних вправ та сюжетних ігор.

При будь-якому способі організації навчання вчитель вибирає таке місце, звідки можна спостерігати за всіма учнями, максимально використовує допомогу своїх добровільних помічників (фізоргів, капітанів команд).

Заключна частина уроку будується так, щоб поступово знизити рівень фізичної та емоційно-психічної збудженості учнів (зменшує інтенсивність і дозування вправ, дає завдання на увагу, заспокоєння дихання).

Теоретичні відомості розділів програми повідомляє не тільки на вступних уроках, а й в ході кожного уроку, виходячи з специфіки матеріалу.

На уроках практикується принцип міжпредметних зв’язків. Вчитель  націлює учнів на те, щоб під час відповідних видів рухів, виконання вправ, вони використовували знання з фізики, біології, математики.

На своїх уроках використовує завдання, що стимулюють самостійність і творчу ініціативу дітей: доручає учням обрати спосіб подолання перешкод, скласти комплекс вправ зарядки, урізноманітнити відому рухливу гру. Особливу увагу на уроках фізкультури  приділяє дозуванню фізичного навантаження, яке, як правило, диференційоване, залежить насамперед від стану здоров’я й фізичної підготовки учнів.

Багато часу на уроці і поза уроками вчитель  приділяє засобам виховного характеру. Звертає увагу учнів на додержання ними вимог до поведінки учня, до зовнішнього вигляду, манери триматися. Завдання добирає такі, що сприяють згуртованості колективу, організації спільних дій, використовує специфіку уроків фізкультури для виховання в школярів вольових якостей, цілеспрямованості, сміливості. Зокрема, для виховання сміливості й наполегливості використовує вправи, пов’язані з подоланням нерішучості й страху (опорні стрибки, вправи на гімнастичних снарядах).

Значну частину уроків вчитель проводить на відкритій місцевості. Вони підвищують зацікавленість дітей до виконання завдань у змагальній формі: «Хто швидше», «Хто більше?», «Хто найправильніше виконає?», це змушує учнів старанніше виконувати їх, щоб вийти переможцем. Крім розвитку важливих фізичних якостей, рухливих навичок і вмінь, такі заняття сприяють загартуванню організму, прищеплюють любов до природи.

Застосовуючи ігровий та змагальний метод, вчитель  підвищує зацікавленість й емоційність учнів на уроці.

Разом з тим, проблемним питанням залишається матеріально-технічна база з фізкультури (забезпечення м’ячами). 

Дирекцією школи ведеться контроль за станом викладання предмета. Здійснено перевірку предмета на наказ з питання «Про рівень забезпечення зворотного зв’язку вчителя та учнів на уроках фізичної культури в 5-9 класах» (наказ № 136 від 31 жовтня 2014 року).

З метою утримання розумової працездатності дітей на уроках, забезпечення короткочасного активного відпочинку для школярів під час занять, в школі учителями початкових класів практикується проведення фізкультхвилинок. Вправи складено так, щоб при їх виконанні були охоплені різні групи м’язів. Вони необхідні для збереження здоров'я учнів, для того, щоб підняти їм настрій, посилити крово- і лімфообмін застійних ділянок в організмі дитини, зняти статичну напругу.

Вчителі початкових класів Сапунова Л.А., Кашлюк І.І., Коробкова О.О. практикують такі форми проведення фізкультхвилинок: рухлива гра,  трудових дій, проголошення скоромовок, що супроводжується діями, фізкультхвилинки у формі психофізичної гімнастики, коли діти мімікою, жестами і рухами зображують різних тварин. Фізкультхвилинки як короткочасні фізичні вправи вчителями проводяться в процесі уроків, що вимагають інтелектуального напруження, і призначені для профілактики втоми, викликаного інтенсивними інтелектуальними навантаженнями. 

В групі подовженого дня  під час проведення спортивної години вихователем групи продовженого дня Панкеєвою Оленою Анатолівною проводяться прогулянки на свіжому повітрі, рухливі ігри: «День і ніч», «Лисичка і курчата», «Невід», «М’яч ведучому» та інші, спортивні естафети та змагання, настільні ігри, практикується проведення короткочасних фізкультпауз.

З метою формування у дітей та учнівської молоді навичок здорового способу життя на уроках з основ здоров’я вчителем Волковою В.В., поглиблюються знання учнів про фізичні компоненти здоров’я, розвиваються здоров’яформувальні життєві навички. Діти дізнаються про рухову активність яка є одним із складових здорового способу життя та її користь. Формуються в учнів уявлення про попередження травмувань під час рухливих ігор та занять спортом. Учні ознайомлюються з правилами особистої гігієни під час занять фізичної культури та спортом. Виховується мотиваційна установка на збереження і зміцнення здоров’я. Під час практичних занять моделюються ситуації надання невідкладної допомоги та самодопомоги в разі спортивних травм.

До участі в спортивно-масових заходах, змаганнях залучаються учні школи, які за станом здоров'я віднесені до основної медичної групи. Усі загальношкільні змагання, конкурси є частиною загального плану роботи навчального закладу і проводяться у відповідності до календарного плану спортивно-масових заходів, затвердженого директором. Змагання проводяться організовано, в обстановці урочистості, за участю педагогічного колективу, батьків та громадськості. При цьому особлива увага приділяється питанням безпеки та уникнення травматизму дітей, ведуться інструктажі з техніки безпеки. Медичний супровід здійснюється медичним працівником навчального закладу Лахматовою О.О.

Згідно з планом роботи школи вчителем фізичного виховання Косенковим Георієм Івановичем у квітні 2016 року було проведено змагання "Старти надій" серед учнів 2-5 класів та проведено циклічні змагання серед учнів 5-7 та 8-11 класів з футболу, волейболу та баскетболу.

З метою формування в учнів патріотизму, згуртованості, колективізму у березні 2016 року було проведено товариські зустрічі з футболу та волейболу між учнями та бійцями 80 аеромобільної окремої бригади розташованої в селі Балашово.

У вересні 2016 року до дня фізичної культури  та спорту у Благодатненській загальноосвітній щколі І-ІІІ ступенів, вчителем Косенковим Георгієм Івановичем було проведено для учнів 5-8 класів Олімпійський урок «Діти  - олімпійська надія України». Урок проведено з метою пропаганди здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвитку олімпійського руху в Україні, шляхом залучення дітей та учнівської молоді до занять спортом.   Серед учнів 2-4 класів проведено веселі естафети «Малі Олімпійські ігри».

В школі з метою зміцнення здоров’я та загартування учнів, забезпечення всебічного фізичного розвитку, набуття школярами інструкторських навичок і вміння самостійно займатися фізичною культурою та спортом, формування моральних і вольових якостей, підготовки до праці та активної суспільної діяльності функціонує гурток комунального закладу «Іванівський Центр дитячої творчості» «Загальної фізичної підготовки» серед учнів 1-5 класів із загальною кількістю  18 учнів. Під час занять гуртка учні знайомляться з досягненнями українських спортсменів на світовій арені, теорією та методикою фізичної культури, правилами особистої гігієни, техніки безпеки, та вчаться надавати першу медичну допомогу при травмах.

Відповідно до плану заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді у Іванівському районі учні беруть  участь у грі «Джура», в ході якої показали належні знання з історії козацтва, медико-санітарної підготовки, туризму, вогневої та стройової підготовки.

За підсумками змагань було зайнято 5 загальнокомандне місце серед шкіл району.

У Новосеменівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів здоров’я дітей та підлітків є проблемою першочергової важливості, оскільки воно визначає майбутнє країни, генофонд нації, науковий та економічний потенціал суспільства, забезпечує сталий національний розвиток. Ефективним засобом збереження й удосконалення здоров’я виступає фізичне виховання, яке є важливим засобом забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, зміцнення їхнього здоров’я, формування здорового способу життя.

Система організації шкільної фізкультурно-оздоровчої і спортивно-масової роботи Новосеменівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів впроваджується у навчальному закладі, з метою:

     - виховання відповідального ставлення до власного здоров'я і 

здоров'я оточення як до вищої індивідуальної і суспільної цінності;
     - формування у дітей та учнівської молоді навичок здорового способу життя;
     - оптимізації режиму навчально-виховного процесу;
     - збільшення рухової активності дітей та учнівської молоді;
     - активізації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи школи. 
Система організації фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи включає:
     - фізкультурно-оздоровчі та спортивно-масові заходи в навчальному закладі;
     - участь учнів школи у районних змаганнях.
      Обов'язкові фізкультурно-оздоровчі заходи:
     - урок (заняття) з фізичної культури;
     - ранкова гімнастика    
              - фізкультурні хвилинки, фізкультурні паузи під час навчального процесу.
На виконання плану роботи школи щодо організації медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням учнів дирекцією  школи  протягом вересня  2016 року вивчався стан організації медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням  відповідно  до спільного наказу МОЗ та МОН України від 20.07.2009  № 518/674, про що видано відповідний наказ по школі від 06.09.2016 року № 93.

На підставі довідок про стан здоров'я дітей учні розподілені на групи для занять фізичною культурою. За результатами медогляду 54 учні,  близько 79 %, віднесені до основної групи, що є добрим показником. 15 дітей, близько 21%, віднесені до підготовчої та спеціальної медичних груп, взагалі звільнених від занять із фізичної культури немає.

З метою вивчення відповідності фізичних навантажень функціональним можливостям  медичний працівник (медсестра) та класні керівники контролюють стан самопочуття учнів, перед допуском дітей до занять фізичною культурою та спортом.

У школі значна увага приділяється формуванню в учнівської молоді основ здорового способу життя, необхідності постійного догляду за власним здоров’ям, ціннісного ставлення до себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил. Заходи, які проводяться, не лише відображені в шкільній документації, але й підтверджуються відповідними розробками, фото та відеоматеріалами, плакатами, малюнками, сторінками новин шкільного сайту, схвальними відгуками учнів.

Питання збереження здоров’я дітей неодноразово виносилося на розгляд батьківських зборів. Класними керівниками систематично проводяться бесіди, години спілкування щодо оздоровлення, загартування, фізичного розвитку, дотримання режиму дня тощо. 

Створена певна система організації спортивно-масової роботи, відображається у плані роботи та плані спортивно-оздоровчих заходів. Протягом поточного навчального року проведено:

- Олімпійський тиждень: за окремим планом.

- 14 жовтня – День захисника України:

- «Урок мужності»;

-   спортивні змагання між юнаками  9-11 класів;

- конкурс творчих робіт «Молодь – за здоровий спосіб життя»;

 - випуск класних газет (реклама здорового способу життя);

 - класні години «Бережи здоров’я змолоду»;

 - конкурс мультимедійних презентацій «Миті спорту».

З 1 вересня щоденно проводиться ранкова зарядка, до якої залучаються всі класи.

Опитування учнівського колективу визначило, що, нажаль, проведення фізкультхвилинок на уроках носить епізодичний характер, навіть у початкових класах.

Протягом жовтня 2016 року, відповідно до плану роботи навчального закладу, дирекцією школи вивчався стан викладання фізичної культури.

Уроки фізичної культури з 1 по 11 класи викладає Чванков Андрій Михайлович – вчитель фізичної культури, освіта повна вища, кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії», педагогічний стаж 15 років, закінчив Мелітопольський педуніверситет у 2001 році, спеціаліст. У Новосеменівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів працює з 2001 року. Останні 5 років методичною проблемою, над якою працює учитель, є «Збереження здоров'я учнів та формування мотивації до здорового способу життя за умов упровадження нових  Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти».

Перевіркою виявлено, що програмне забезпечення відповідає типу навчального закладу та робочому навчальному плану. Учитель має інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення фізичної культури у початковій, основній та старшій школі у 2016/2017 навчальному році, забезпечений чинними програмами. Проте рівень самоосвіти учителя є недостатнім.

Відвідування окремих уроків виявило, що у вчителя календарні і поурочні плани наявні. Та, разом з тим, необхідно зауважити, що плани-конспекти уроків носять переважно схематичний, однотипний характер, що є недостатнім. У планах практично не відображається індивідуальна робота з учнями. Під час проведення більшості уроків оптимально вирішуються триєдині завдання (освітні, виховні, оздоровчі), а також виробляється в учнів чіткість рухів, постава, грація, ритміка, пластика, виховувалися терпіння, загальна витривалість, самодисципліна, воля до перемоги. Проводиться дозування фізичних навантажень.

Разом з тим заняття характеризуються низькою моторною щільністю, недостатньою реалізацією принципів індивідуалізації та диференціації навчання, неналежно здійснюються міжпредметні зв’язки з анатомією і фізіологією людини, гігієною, фізикою, історією фізичної культури і спорту, музикою, хореографією та іншими предметами; не прослідковується аналіз учителем рівня розвитку в динаміці основних фізичних якостей кожного учня; недостатньою є робота з розвитку і збагачення учнів навичками, уміннями та поглиблення знань з фізичної культури, гімнастичної, ігрової, легкоатлетичної термінології; не в повній мірі забезпечено високу якість проведення навчальних занять з фізичного виховання з пріоритетністю технологій та методик, які зберігають, підтримують і розвивають здоров'я дітей.

Під час проведення уроків учителем фізкультури здійснюється систематичний контроль за частотою серцевих скорочень учнів, враховуються основні зовнішні ознаки втоми, але практично не використовуються хронометражні спостереження, не складається фізіологічна крива оцінки реакції учня на фізичне навантаження.

 У початкових класах типові комбіновані уроки. Недостатня робота з ігрової діяльності, урізноманітнення форм та методів уроку, стимулювання спортивної діяльності, неналежний власний приклад.

Аптечка потребує поповнення ліками. Зберігається у закритій шафці підсобного приміщення спортзалу. Під час проведення уроків на спортивному майданчику – не виноситься.

Наявний журнал інструктажів безпеки життєдіяльності учнів. Записи носять епізодичний характер.

На думку вчителя, в цілому, щодо ефективної організації уроків фізичної культури в школі заважають: слабка матеріальна база  (недостатньо інвентарю, спортивного обладнання, стадіон потребує реконструкції, спортивна зала потребує ремонту, старі м’ячі для проведення спортивних ігор, відсутність сучасного обладнання).

У серпні 2016 року було проведено косметичний ремонт спортивного залу, перевірку надійності кріплень спортивних споруд спортзалу та майданчика. За результатами перевірки видано акт-дозвіл на використання спортивних споруд закладу

Виходячи з наведеного вище    

 

ПРОПОНУЮ:

 

1. Вважати задовільним стан дотримання системи організації фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних закладах, затвердженої наказом управління освіти і науки обласної державної адміністрації від 03 червня 2004 року № 212, у Благодатненській та Новосеменівській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів.

2. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Благодатненської – Петрову Ю.О., Новосеменівської – Чернявській Ж.Е. до 01 листопада 2016 року   провести роботу щодо залучення коштів сільських бюджетів для поповнення закладів спортивним інвентарем.

 3. Керівнику Новосеменівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернявській Ж.Е. систематично:

3.1. Контролювати проведення уроків фізичного виховання та позакласних спортивно-масових заходів.

3.2. Аналізувати результативність Чванкова А.М. у підвищенні педагогічної майстерності та врахувати це під час атестації педагога.

 

 

Директор комунального закладу

«Іванівський дитячо-юнацький

клуб фізичної підготовки»                                                                             В.В.Карнаух

 

Про роль позашкільних навчальних

закладів району у військово-патріотичному

вихованні учнівської молоді

 

Патріотичне виховання підростаючого покоління завжди було одним з найважливіших завдань освіти, адже дитинство і юність - найблагодатніша пора для виховання почуття любові до Батьківщини. У сьогоднішніх  умовах постає необхідність розв’язання найгостріших проблем, пов’язаних з вихованням патріотизму та формування національної свідомості. 

Згідно з указами Президента України від 12 червня 2015 року № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 13 жовтня 2015 року № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», а також відповідними дорученнями Кабінету Міністрів України в позашкільних закладах забезпечується реалізація державної політики у сфері національно-патріотичного виховання учнівської молоді, визначення пріоритетів, основних напрямів та заходів, змістовного наповнення  виховної роботи та поліпшення координації діяльності закладів з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями.

З метою активізації  відповідної роботи при Іванівській районній державній адміністрації створено координаційну раду, до складу якої входять представники органів виконавчої влади, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. 

Значна роль у вихованні громадянина-патріота покладається на позашкільні навчальні заклади як методичні центри по роботі з учнівською молоддю в позанавчальний час та організатора різноманітних масових заходів з даного напрямку виховної роботи.

Протягом 2015-2016 років комунальним закладом «Іванівський Центр дитячої творчості» проведено семінари для педагогів-організаторів, відповідальних за туристсько-краєзнавчу та військово-патріотичну роботу, керівників шкільних музеїв, на яких розглядалися питання: «Співпраця школи  і сім’ї  у вихованні громадянина України», «Туристсько-краєзнавча робота - важлива ланка патріотичного виховання  школярів», «Роль шкільного музею у національно-патріотичному вихованні учнівської молоді».

В загальноосвітніх навчальних закладах функціонують п’ять музеїв історичного профілю. Радами музеїв під  керівництвом вчителів історії проводиться дослідницька робота по відновленню історичної пам’яті про державні традиції України, створено експозиції, які відображають події становлення України як держави, боротьби за державний суверенітет та територіальну цілісність.

В план роботи комунального закладу включені та проводяться районні масові заходи національно-патріотичного спрямування: конкурс сценаріїв серед педагогічних працівників,  конкурс «Козацькі розваги», присвячений Дню Збройних сил України, змагання з туризму та краєзнавства, конкурс  патріотичної пісні, конкурси малюнків «Планета дружби», «Слава українським військовим» із залученням бійців частин, тимчасово дислокованих на території району. Конкурс на кращий сценарій  виховного заходу на патріотичну тематику  проводиться  з        2015 року з метою  виявлення та підтримки творчих педагогічних працівників, обміну досвідом роботи з даного напрямку виховної роботи. Кращі розробки рекомендовані для проведення  на районному рівні.

Проведення заходів патріотичного спрямування висвітлюється на сайті відділу освіти районної державної адміністрації в рубриці «Виховуємо патріота України».

Важливим засобом формування патріотичної свідомості, системною формою позакласної та позашкільної роботи військово-патріотичного та морально-етичного виховання учнівської молоді, спортивно-оздоровчої роботи є Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»), яка проводиться щороку. Два роки поспіль  команда Іванівської гімназії бере участь в обласному етапі гри. У ІІ (обласному) етапі гри в 2016 році  команда району була краща в змаганнях «Влучний стрілець», «Штурм», «Чумацький шлях», ґрунтовні знання з військової історії діти виявили у конкурсі «Відун».

Центр дитячої творчості постійно урізноманітнює проведення виховних заходів, що сприяє соціальному становленню дітей як рівноправних членів суспільства, реалізацію прав і свобод дитини, спрямованих на  розвиток кращих рис українця-патріота; проводиться організаційна робота щодо залучення учнівської молоді до участі  в обласних конкурсах декоративно-ужиткового та прикладного мистецтва, пов’язаних з народною творчістю України: «Знай  і люби свій край», «Барви таврійського краю». Щороку в рамках огляду-конкурсу шкільної художньої самодіяльності «Таврійський барвограй» організовується районна виставка  декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва. Учнівські колективи загальноосвітніх навчальних закладів залучаються до участі у всеукраїнських  акціях, експедиціях по вивченню історії рідного краю, культурної спадщини українського народу, конкурсах: «Моя Батьківщина - Україна», «Мій рідний край, моя земля», «Пам'ять», «Моя Україна». За підсумками обласних етапів у 2015 році переможці визначені в конкурсі фоторобіт  «Моя Україна» - 5 третіх, 2 других місця, у щорічному обласному конкурсі дитячо-юнацької художньої творчості «Таврійський барвограй» юні аматори району здобули 17 призових місць (4 - перших,  8 - других, 5 - третіх).

Позашкільна освіта - важлива складова  системи освіти, яка сприяє вільному розвиткові особистості, вчить дитину найголовнішому - життю. Цінність гурткової роботи полягає в тому, що кожен  вихованець може протягом тривалого часу випробувати свої здібності, задатки, пробувати в конкретній справі свої схильності, знайти улюблену роботу.

У поточному навчальному році гурткову роботу Центру дитячої творчості спрямовано на поглиблення усвідомлення підростаючим поколінням своєї причетності до української культури, творчості, звичаїв і традицій, виховання патріотизму і почуття національної гідності. З урахуванням викликів часу та необхідності  використання нових форм  роботи з дітьми у позаурочний час вже другий рік  на базі Новодмитрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів працює гурток  військово-патріотичного напрямку «Зірниця».

                                                            

На сайті комунального закладу створено розділ «Виховуємо патріота», в якому можна  знайти матеріал, що стане в нагоді педагогам під час підготовки до проведення заходів з національно-патріотичного виховання, кращі розробки сценаріїв, методичні рекомендації щодо роботи Кімнати школяра патріотичного виховання та шкільних музеїв.

На базі комунального закладу «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки» функціонує гурток з кульової стрільби. За підсумками щорічної обласної Спартакіади серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів у  2015/16 навчальному році команда району посіла ІІІ місце, де взяла участь за вибором у виді програми «Стрільба кульова», а у виді програми «Козацький гарт 2016» посіла ІІІ місце.

Разом з тим, результати аналізу роботи з питань національно-патріотичного виховання дітей та молоді свідчать про потребу в оновленні форм діяльності, систематизації та забезпеченні постійного контролю. На заняттях гуртків краєзнавчого профілю керівникам необхідно  показувати витоки патріотизму, громадянської свідомості, гідності та честі в гармонійному поєднанні національних і загальнолюдських цінностей. При цьому одним із завдань керівника гуртка є максимальне використання потенціалу творчих здібностей та обдарувань вихованців. Інтелектуальні ігри, дискусії, диспути, прес-конференції, засідання «круглого столу», тематичні діалоги, ділові ігри та інші інтерактивні форми роботи емоційно збагатять заняття. Максимально використовувати виховний потенціал краєзнавства шляхом практичного вивчення особливостей природи, господарства й населення рідного краю в процесі організації активних форм діяльності (екскурсій, дослідницьких проектів та ін.); конкретизації знань прикладами своєї місцевості.

Введення культурологічних відомостей в організаційну структуру занять  художньо-естетичних гуртків слід проводити під час виготовлення дітьми декоративних чи декоративно-ужиткових виробів, які розкривають різні сторінки нашої історії, формують в учнів загальне уявлення про культуру українського народу.  Тому керівник має нагоду впливати на почуття дитини, а через добір певних культурологічних відомостей, виховувати патріотичні та національні почуття. Виготовлення виробів, наприклад технікою аплікації, вишиванням може передбачати створення таких художніх композицій, які відображають історію українського народу, його визвольний рух і звитягу сучасних захисників рідного краю тощо.

При виготовленні виробів на вибір слід планують такі вироби для виготовлення, які можуть бути передані нашим воїнам, які обороняють країну на сході. Зокрема це: різноманітні за конструкцією та різні за складністю виготовлення маскувальні сітки, сумки для аптечок, рукавиці, шкарпетки, сувеніри з патріотичною символікою  тощо. Виготовлення саме таких виробів якнайкраще сприяє вихованню в дітей національно-патріотичних почуттів.

При проведенні занять спортивних секцій у комунальному закладі «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки» директору Карнауху В.В. слід встановити контроль за реалізацією національно-патріотичного виховання дітей та молоді у таких аспектах, як ознайомлення з відродження Олімпійських ігор сучасності, основними цінностями олімпізму, визначними спортивними досягнення олімпійців, Олімпійською Україною, Параолімпійським рухом на сучасному етапі, олімпійською філософією та здоровим способом життя, з історією виникнення та розвитку видів спорту, відомими українськими спортсменами та їх досягненнями на міжнародній арені, характеристикою видів спорту на сучасному етапі тощо; формуванням у вихованців готовності до служби в армії, підготовкою до захисту Вітчизни; здійсненням мотивації молоді до військової служби.

Відповідно до вимог часу позашкільна освіта потребує оптимізації  шляхом створення нових гуртків національно-патріотичного напрямку, в тому числі по підготовці до військово-патріотичних ігор.

Потребує поповнення та оновлення матеріально-технічна база Кімнати патріотичного виховання на базі комунального закладу «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки». Відповідно до Статуту закладу керівнику слід забезпечити проведення різноманітних масових заходів з даного напрямку виховної роботи.

Виходячи з наведеного вище

 

ПРОПОНУЮ:

 

1. Вважати задовільною роль позашкільних навчальних закладів району у військово-патріотичному вихованні учнівської молоді.

2. Керівникам комунальних закладів: «Іванівський Центр дитячої творчості» -Пташнік М.І., «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки» -   Карнауху В.В.:

2.1. Постійно контролювати формування у вихованців патріотизму на заняттях гуртків та секцій.

2.2. У 2017/18 навчальному році збільшити кількість гуртків національно-патріотичного напрямку.

3. Керівнику комунального закладу «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки» Карнауху В.В.:

3.1. До 01 січня 2017 року забезпечити поповнення та оновлення матеріально-технічної бази Кімнати патріотичного виховання на базі закладу.

3.2. Постійно відповідно до Статуту закладу забезпечувати проведення різноманітних масових заходів військово-патріотичного спрямування.

 

Головний спеціаліст відділу освіти

районної державної адміністрації                                                            О.М.Москаленко

 

Про стан виконання Інструкції з обліку

дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої

постановою Кабінету Міністрів України від

12 квітня 2000 року № 646, у загальноосвітніх

навчальних закладах

 

На виконання Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 646, (далі – Інструкція) у серпні 2016 року в  районі проведено облік дітей і підлітків шкільного віку від 6 до 18 років та дітей, яким до 01 вересня 2016 року виповнюється  5 років.

Рішеннями виконавчих комітетів сільських (селищної) рад визначено території обслуговування та закріплено за загальноосвітніми навчальними закладами району, утворено робочі групи для проведення обліку.

За станом на 15 серпня 2016 року на території району проживали 122 дитини п’ятирічного віку та 1557 дітей віком від 6 до 18 років. За результатами обліку видано розпорядження голови районної державної адміністрації від 15 серпня 2016 року № 334 «Про затвердження списків обліку дітей та підлітків віком від 6 до 18 років та дітей, яким до 01 вересня 2016 року виповнюється 5 років, що проживають на території району, на 2016/17 навчальний рік».

Відповідно до пункту 10 Інструкції у загальноосвітніх навчальних закладах району за станом на 05 вересня 2016 року уточнено дані обліку дітей та підлітків віком від 6 до 18 років та дітей, яким до 01 вересня 2016 року виповнюється 5 років  (додаток 1) та відомості про охоплення навчанням дітей шкільного віку (додаток 2).

Згідно з абзацом 2 пункту 7 Інструкції списки дітей та  підлітків  з вадами розумового та фізичного розвитку погоджені головою районної психолого-медико-педагогічної консультації. За станом на 05 вересня 2016 року дітей та підлітків з вадами розумового та фізичного розвитку  віком від 6 до 18 років 43 особи.

Поряд з тим, у ході обліку виявлено ряд недоліків:

- рішення виконавчого комітету Іванівської селищної ради про затвердження списків обліку  видано після 15 серпня 2016 року;

- невчасно надано довідки про нове місце навчання учнів (Іванівська селищна рада, Любимівська, Новодмитрівська, Українська, Першотравнева сільські ради);

- потребує удосконалення механізм встановлення місця реєстрації дітей та підлітків.

Зазначені недоліки вказують на те, що робота по формуванню та уточненню первинних списків дітей і підлітків шкільного віку покладена в основному на загальноосвітні навчальні заклади.

Виходячи із наведеного              

 

ПРОПОНУЮ:

 

Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

1. У 2017 році при проведенні обліку дітей та підлітків шкільного віку забезпечити до 10 вересня у повному обсязі виконання пункту 10 Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 646, щодо надання до відділу освіти районної державної адміністрації довідок з місця навчання тих учнів, які здобувають освіту у іншому закладі.

2. Керівнику Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2  Могилі В.А. до 01 листопада 2016 року ознайомити відповідального працівника виконкому селищної ради з Інструкцією з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 646, з метою вчасного проведення обліку дітей та підлітків шкільного віку.

3. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Іванівської № 2 – Могилі В.А., Любимівської – Кобцю Ю.Д., Новодмитрівської – Кидаловій В.В., Новосеменівської – Чернявській Ж.Е. до 05 листопада 2016 року надати відділу освіти районної державної адміністрації довідки з місця навчання тих учнів, які здобувають освіту у іншому закладі, в повному обсязі.

ДОРУЧЕННЯ:

Петрову Ю.О.,

Чернявській Ж.Е.

Провести роботу щодо залучення коштів сільських бюджетів для поповнення закладів спортивним інвентарем.

                                                                 Термін – до 01 листопада 2016 року

Чернявській Ж.Е.

   Контролювати проведення уроків фізичного виховання та позакласних спортивно-масових заходів.

   Аналізувати результативність Чванкова А.М. у підвищенні педагогічної майстерності та врахувати це під час атестації педагога.

                                                                Термін – систематично

Карнауху В.В.,

Пташнік М.І.

Постійно контролювати формування у вихованців патріотизму на заняттях гуртків та секцій.

                                                                Термін – постійно

Збільшити кількість гуртків національно-патріотичного напрямку.

                                                                Термін – у 2017/18 навчальному році

Карнауху В.В.

Забезпечити поповнення та оновлення матеріально-технічної бази Кімнати патріотичного виховання на базі закладу.

                                                                Термін – до 01 січня 2017 року

Відповідно до Статуту закладу забезпечувати проведення різноманітних масових заходів військово-патріотичного спрямування.

                                                                Термін – постійно

Керівникам загальноосвітніх

навчальних закладів

При проведенні обліку дітей та підлітків шкільного віку забезпечити у повному обсязі виконання пункту 10 Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 646, щодо надання до відділу освіти районної державної адміністрації довідок з місця навчання тих учнів, які здобувають освіту у іншому закладі.

                                                                 Термін – до 10 вересня 2017 року

       

Могилі В.А.

Ознайомити відповідального працівника виконкому селищної ради з Інструкцією з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 646, з метою вчасного проведення обліку дітей та підлітків шкільного віку.

                                                                Термін – до 01 листопада 2016 року

Кидаловій В.В.,

Кобцю Ю.Д.,

Могилі В.А.,

Федченко В.Ю.

Надати відділу освіти районної державної адміністрації довідки з місця навчання тих учнів, які здобувають освіту у іншому закладі, в повному обсязі.

                                                            Термін – до 05 листопада 2016 року

Негуляєвій К.А.

            Контролювати

доукомплектування Благодатненської, Дружбівської загальноосвітніх шкіл   І-ІІІ ступенів первинними засобами пожежогасіння згідно з  встановленими нормами;

стан встановлення у Новодмитрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів автоматичної пожежної сигналізації та обробку горища школи вогнестійкими розчинами;

укомплектування первинними засобами пожежогасіння згідно з встановленими нормами комунального закладу «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки».

                                                             Термін – до виконання

Начальник відділу освіти

районної державної адміністрації                                                                Л.І.Шикуленко

 

 

Категорія: Матеріали нарад | Додав: Відділ (20.10.2016)
Переглядів: 341 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz