П`ятниця, 10.05.2024, 15:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Матеріали нарад

Матеріали наради при начальнику відділу освіти з керівниками закладів освіти (28.02.2017 року)

Про організацію харчування учнів

у Новосеменівській та Любимівській

загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів

 

Одним з першочергових завдань школи є організація збалансованого харчування дітей, адже від того як харчуються діти, залежить стан їх здоров’я. Сучасне навчання у школі вимагає високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами. Здоров’я учнів постійно продовжує погіршуватись. На це впливає не тільки екологія, але і фактори, пов’язані з якістю харчування дітей. А тому організації якісного, збалансованого харчування, додержанню режиму адміністрація школи надає особливої уваги. Правильний раціон впливає на працездатність дитини, а відтак і на рівень засвоєння корисної інформації.

Харчування дітей в Любимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів організовано у відповідності до вимог статті 25 Закону України «Про освіту», статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 року № 116 «Про затвердження послуг харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах» (із змінами) від 11 січня 2012 року № 1, постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах».

На підставі наказу від 05 вересня 2016 року № 105 «Про організацію харчування учнів» в школі організоване гаряче харчування, створена бракеражна комісія, визначено осіб, відповідальних за організацію харчування.

Гарячим харчуванням охоплено 45 учнів. З них за батьківські кошти харчуються 22 учні 1-4 класів (50 % оплати за батьківські кошти), 9 учнів 5-10 класів (100 % оплати за батьківські кошти), 14 учнів з малозабезпечених сімей харчуються безкоштовно.

Вартість сніданку становить 9 грн.

Відповідальними за харчування ведеться контроль за формуванням та оновленням (за потреби) списків учнів, які підлягають пільговому харчуванню на основі поданих довідок із управління соціального захисту населення районної державної адміністрації.

В ході перевірки встановлено, що у школі документація з питань харчування школярів знаходиться в належному стані. Наявні нормативно-правові акти з питань організації харчування учнів у навчальних закладах, адміністрацією школи ведеться контроль за станом харчування учнів, проводиться аналіз цих питань на нарадах при директору, здійснюється постійний контроль за дотриманням працівником харчоблоку норм та правил щодо організації харчування дітей, сертифікацією отриманих продуктів, умовами та термінами їх зберігання. В листопаді на нараді при директору розглянуто питання «Про стан харчування учнів у школі» (Протокол від 28 листопада 2016 року № 10).

Адміністрацією школи проводиться відповідна робота з метою забезпечення умов та організації харчування учнів. Бракеражна комісія здійснює контроль за якістю продуктів та дотриманням технологій приготування блюд. Розроблено та погоджено із Держпродспоживслужбою в Іванівському районі перспективне меню.

Харчування здійснюється згідно з графіком, складеним на початку навчального року. У шкільній їдальні є норми закладання продуктів, технологічні карти, таблиця термінів збереження продуктів тощо, ведуться журнали бракеражу сирої та готової продукції. Щоденні меню затверджуються директором.

Шкільна їдальня на 72 посадочних місця забезпечує нормальний режим харчування учнів. Обідня зала має столи, стільці. В їдальні є умивальники для миття рук, 2 сушилки.

Продукти, що постачаються в школу, мають супровідні документи, що засвідчують їх походження, безпечність, якість, дату виготовлення, термін реалізації, умови зберігання (сертифікати якості, ветеринарні довідки). Облік та списання продуктів ведеться вчасно.

Кухар шкільної їдальні Новічкова М.В. має відповідну освіту. Вона та завгосп Тутова О.В. пройшли медогляд та навчання по дотриманню санітарних норм та гігієни. Кухар дотримується вимог щодо збереження продуктів харчування, порціювання страв здійснюється відповідно до передбаченої норми. Порушень графіку видачі їжі, дотримання технології приготування та відхилень від норм виходу готових страв не виявлено.

Харчоблок і допоміжні приміщення в основному відповідають вимогам санітарних правил. Матеріально-технічний стан харчоблоку задовільний, він забезпечений кухонним та столовим інвентарем, посудом, миючими та дезінфікуючими засобами. Обладнання, кухонний інвентар використовується за призначенням. Посуд промаркований. Технологічне та холодильне обладнання в робочому стані. Працюють системи холодного та гарячого (бойлер) водопостачання. Не дивлячись на недостатнє фінансування здійснюються заходи по придбанню нового і ремонту діючого обладнання, закупівлі посаду, миючих та дезінфікуючих засобів.

Щороку в серпні проводиться огляд стану їдальні, робота водогону, наявність необхідного обладнання, робочих поверхонь, відведення води.

Питання щодо доцільності організованого гарячого харчування школярів, профілактики йододефіциту, культури харчування розглянуті на батьківських зборах, позакласних годинах. Із метою підвищення санітарної культури та медичної освіченості працівників, учнів, батьків проводяться планові бесіди із залученням фельдшера із питань профілактики харчових отруєнь, кишкових інфекцій.

Харчування учнів у Новосеменівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів здійснюється відповідно до Закону України «Про охорону дитинства» (зі змінами від 07 вересня 2016 року), постанови Кабінету Міністрів України № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами від 06 серпня 2014 року), спільних наказів Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня № 242/329 «Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» та від 15 серпня 2006 року № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах». У школі видаються відповідні накази:

«Про організацію харчування учнів у 2016/17 навчальному році» № 71 від 26 серпня 2017 року;

«Про харчування учнів у 2016/17 навчальному році» від 05 вересня 2016 року № 93;

«Про призупинення харчування учнів пільгових категорій» від 30 вересня 2016 року № 102;

«Про відновлення харчування учнів пільгових категорій» від 08 листопада 2016 року № 117, від 11 листопада № 118, від 15 листопада 2016 № 119, від 06 грудня 2016 № 125.

За станом на 30 грудня 2016 року в школі функціонує їдальня, яка забезпечує харчуванням 60 учнів (88 %) у розмірі 7 грн, з них: 14 учнів з малозабезпечених сімей харчуються безкоштовно (за рахунок бюджетних коштів): 7 учнів – 1-4 класи та 7 учнів – 5-9 класів; 27 учнів 1-4 класів харчуються 50 % безкоштовно (кошти районного бюджету), 50 % - батьківська плата; 19 учнів 5-11 класів - за батьківські кошти.

З метою виконання норм харчування були задіяні кошти місцевого самоврядування (субвенція) Новосеменівської та Української сільських рад. Було використано у вересні-грудні 2016 року 13200 грн субвенції Новосеменівської сільської ради та 5000 грн субвенції Української сільської ради.

Таким чином вартість харчування у І семестрі для всіх учнів склала у середньому 11 грн.

Працівники школи забезпечують постійну координацію процесу організації харчування, систематичний контроль за харчовими нормами, якістю продукції, яка надходить до шкільної їдальні, здійснюють облік дітей, охоплених харчуванням.

У школі видано накази про призначення осіб, відповідальних за організацію харчування учнів від 26 серпня 2016 року № 71, затверджено режим і графік харчування дітей, організовано чергування педагогічних працівників у їдальнях від 19 серпня 2016 року № 58, розроблено посадові інструкції працівників харчоблоку, з якими вони ознайомлені під підпис.

У школі діють бракеражні комісії щодо контролю за готовою та сирою продукцією.

Комірником та медичною сестрою впорядкована вся необхідна документація: бракеражні журнали, журнали приходу і видачі продуктів харчування, журнал здоров`я, журнал визначення температурного режиму холодильника, журнал обліку відходів. Кухар забезпечений технологічними картами відповідно до меню. Щоденно формується меню-розкладка, яку затверджує директор школи.

Медичною сестрою Скакун Л.Д. ведеться аналіз обліку норм харчування з щомісячною звітністю до відділу освіти районної державної адміністрації.

Журнал здоров’я працівників їдальні ведеться, але потребує заміни.

На спеціальній дошці у їдальні розміщене двотижневе меню та щоденне меню (висвітлюється не систематично), які оформлені відповідно до існуючих вимог (в наявності підписи відповідальних осіб, печатка). Харчування різноманітне, калорійне.

Якщо розглядати набір продуктів харчування на десять днів згідно з 10-денним меню, то необхідно зазначити, що меню виконується не за всіма показниками. Найпроблемнішим залишається питання щодо отримання учнями свіжих фруктів, які замінюються згідно з нормами заміни продуктів плодово-ягідним соком. Не виконуються взагалі норми по сметані. Менше ніж на 50 % виконуються норми по сиру і кисломолочних продуктах, свіжих овочах через брак коштів. Разом з тим перевиконуються норми по пшеничному борошну, крупах, бобових і макаронних виробах, м’ясу і м’ясопродуктах.

Питний режим в школі виконується за рахунок споживання води, принесеної з дому у пляшках. Таким чином, у їдальні немає в наявності куточка питного режиму з табличками «Чисті склянки», «Брудні склянки», чайника з кип’яченою водою.

Організація харчування здійснюється згідно з Порядком організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженим наказом МОЗ та МОН України № 242/329 від 01 червня 2005 року.

За кожним класом школи у їдальні закріплені столи. Готові страви видаються кожному класу окремо, відповідно до графіка приймання гарячого харчування, затвердженого директором. Накривають столи учні класів, що є недопустимим згідно з санітарно-гігієнічними вимогами.

Харчування здійснюється згідно з затвердженим графіком, за затвердженими списками на безкоштовні сніданки (учні 1-4 класів) та безкоштовні обіди (діти пільгових категорій). Медична сестра веде облік відвідування учнів школи, що дає можливість об’єктивно відстежити кількість учнів, охоплених харчуванням.

Контроль за додержанням графіка, а також за порядком під час прийняття їжі учнями покладається на черго­вого вчителя.

Продукти харчування, що надходять до школи, мають необхідні супровідні документи. Якість продуктів у день надходження та щоденно перевіряється і оцінюється бракеражною комісією, про що свідчать записи у відповідних журналах. Умови зберігання продуктів харчування є задовільними. Продукти зберігаються у спеціально відведеному приміщенні у обладнаних шафах.

Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку є задовільним. Їдальня розрахована на 70 посадкових місць. Маркування посуду відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Система холодного та гарячого водопостачання знаходиться у робочому стані. Харчоблок забезпечено дезінфікуючими, миючими засобами відповідно до санітарних вимог (наявні засіб «Жавель-Клейд», кальцинована сода, господарське мило).

Важливу роль в організації раціонального та безпечного харчування учнів відіграє належна матеріально-технічна база харчоблоку. На момент перевірки працювали: холодильник Ahpaki 272 (2006 рік); духова шафа Saturn; електром’ясорубка «Кулінарушка 030»; електроплита на 3 конфорки ПЕТ 051 (2008 року), електроплита ПЕТ (1966 року) потребують заміни; морозильна камера використовується по домовленості з дитячим садком.

Працівники харчоблоку знайомі з санітарними правилами, умовами, термінами зберігання і реалізації продуктів, технологією приготування їжі, забезпечені спецодягом та предметами особистої гігієни. Про це свідчить відповідна документація (медичні книжки, журнали огляду працівників харчоблоку на гнійничкові захворювання, ознайомлення під особистий підпис з інструкціями). Працівники вчасно проходять медогляд та допущені до роботи. Працівники дотримуються режиму харчування, технологічного процесу обробки продуктів (заготівля, зберігання сухих продуктів).

Щоденно відбираються добові проби страв, які зберігаються у спеціальній тарі в холодильнику.

Питання організації харчування виносилося на розгляд загальношкільних батьківських зборів у вересні 2016 року та січні 2017 року. Дане питання розглянуто на нараді при директору в січні 2017 року.

В організації харчування учнів присутні й певні проблеми. Зростання цін не дозволяє забезпечити виконання норм харчування в повному обсязі, постійно проводити вітамінізацію харчування. Обладнання харчоблоку застаріле і потребує оновлення. Залишається низьким відсоток охоплення гарячим харчуванням учнів старших класів.

Виходячи з вищезазначеного

 

ПРОПОНУЮ:

 

1. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Любимівської - Кобцю Ю.Д., Новосеменівської - Чернявській Ж.Е.:

1.1. До 15 березня 2017 року вжити заходів щодо збільшення кількості учнів 5-11 класів, які отримують гаряче харчування.

1.2. До 10 березня 2017 року залучити органи місцевого самоврядування (клопотати про виділення іншої субвенції) до поліпшення матеріально-технічної бази харчоблоку, заміни застарілого обладнання.

1.3. Забезпечити виконання норм харчування.

2. В.о. директора Новосеменівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чернявській Ж.Е.:

2.1. До 10 березня 2017 року клопотати про заміну електроплит.

2.2. До 01 березня 2017 року завести журнали здоров’я встановленого зразка.

2.3. Встановити щоденний контроль за оприлюдненням меню на змінному стенді.

2.4. До 15 березня 2017 року обладнати в їдальні куточок питного режиму.

 

 

Головний спеціаліст відділу освіти

районної державної адміністрації                                                                                               О.М.Москаленко

 

Про стан травматизму учасників

навчально-виховного процесу,

створення безпечних умов праці та

навчання в закладах освіти району

 

Відділом освіти районної державної адміністрації проаналізовано стан травматизму учасників навчально-виховного процесу за 2016 рік, створення безпечних умов праці і навчання в закладах освіти.

Під час перевірки встановлено, що у всіх навчальних закладах проводиться належна робота щодо створення безпечних умов праці і навчання, профілактики травматизму.

У відповідності з вимогами статті 15 Закону України “Про охорону праці” в навчальних закладах призначені відповідальні за стан безпеки життєдіяльності, діяльність яких проводиться згідно з Положенням про службу охорони праці.

Навчальні заклади в цілому забезпечені законодавчими та нормативними актами з питань безпеки життєдіяльності, здійснюється контроль щодо їх виконання.

Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно- гігієнічних умов, профілактики травматизму розглядаються на педагогічних радах навчальних закладів.

У терміни, визначені зазначеним Положенням, в навчальних закладах району проводяться інструктажі з учасниками навчально-виховного процесу з питань безпеки життєдіяльності, охорони праці.

Як результат, впродовж року не зареєстровано жодного нещасного випадку під час виконання трудових обов’язків з працівниками навчальних закладів району.

Загальна кількість нещасних випадків у побуті в порівнянні з минулим роком залишилась без змін (у 2015 році – 51, у 2016 – 51). Під час навчально-виховного процесу не зафіксовано жодного випадку травматизму.

Треба відзначити, що у 2016 році не зареєстровано жодного випадку травматизму із смертельним наслідком.

Гострою залишається проблема створення належних санітарно- гігієнічних умов у навчальних приміщеннях шкіл. У багатьох кабінетах, майстернях, спортивних залах не витримується повітряно-температурний режим, недостатнє забезпечення сучасним світлотехнічним обладнанням. Причиною погіршення штучного освітлення в приміщеннях закладів освіти є використання електроламп меншої потужності та несвоєчасна їх заміна.

Суттєві недоліки мають місце в організації роботи з питань протипожежного захисту об’єктів освіти. Як показали перевірки стан протипожежного захисту будівель навчальних закладів залишається на низькому рівні. Найхарактернішими недоліками з питань пожежної безпеки є недостатня забезпеченість закладів первинними засобами пожежогасіння, несправний стан автоматичних систем протипожежної сигналізації, відсутність обробки горищ протипожежною сумішшю.

 

ПРОПОНУЮ:

 

Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

1. Терміново провести з учнями та педагогічними працівниками інструктажі з питань дотримання вимог безпеки життєдіяльності у навчальних закладах, правил поведінки в позаурочний час, дотримання правил дорожнього руху.

2. У березні 2017 року на нарадах при директору (педагогічних радах) заслухати звіти про стан дотримання вимог законодавства в частині збереження життя і здоров’я учнів та працівників закладів освіти.

3. До 10 березня 2017 року розробити та затвердити план створення належних санітарно-гігієнічних умов у навчальних приміщеннях закладів.

 

 

 

Інженер КУ «Іванівський районний центр по

обслуговуванню закладів освіти,

фізичної культури та спорту»                                                                                                                      К.А.Негуляєва

 

За результатами наради при начальнику відділу освіти районної державної адміністрації з керівниками закладів освіти дані

 

ДОРУЧЕННЯ:

 

Кобцю Ю.Д.,

Чернявській Ж.Е.

Вжити заходів щодо збільшення кількості учнів 5-11 класів, які отримують гаряче харчування.

Термін – до 15 березня 2017 року

 

Залучити органи місцевого самоврядування (клопотати про виділення іншої субвенції) до поліпшення матеріально-технічної бази харчоблоку, заміни застарілого обладнання.

Термін – до 10 березня 2017 року

 

Забезпечити виконання норм харчування.

Термін – постійно

 

Чернявській Ж.Е.

Клопотати про заміну електроплит.

Термін – до 10 березня 2017 року

 

Завести журнал здоров’я встановленого зразка.

Термін – до 01 березня 2017 року

 

Встановити контроль за оприлюдненням меню на змінному стенді.

Термін – щоденно

 

Обладнати в їдальні куточок питного режиму.

Термін – до 15 березня 2017 року

 

Керівникам загальноосвітніх

навчальних закладів

Провести з учнями та педагогічними працівниками інструктажі з питань дотримання вимог безпеки життєдіяльності у навчальних закладах, правил поведінки в позаурочний час, дотримання правил дорожнього руху.

Термін – терміново

На нарадах при директору (педагогічних радах) заслухати звіти про стан дотримання вимог законодавства в частині збереження життя і здоров’я учнів та працівників закладів освіти.

Термін – у березні 2017 року

Розробити та затвердити план створення належних санітарно-гігієнічних умов у навчальних приміщеннях закладів.

Термін – до 10 березня 2017 року

Забезпечити виконання плану організаційних заходів з відбору кандидатів з числа цивільної молоді до вступу у вищі військові навчальні заклади у 2017 році, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від 24 лютого 2017 року № 93 «Про проведення відбору кандидатів з числа цивільної молоді району до вступу у вищі військові навчальні заклади у 2017 році».

Термін – у терміни, визначені планом

 

Чернявській Ж.Е.

Надати відділу освіти районної державної адміністрації довідку з місця навчання Ємець У.

Термін – до 01 березня 2017 року

 

Негуляєвій К.А.

Контролювати

доукомплектування Благодатненської, Дружбівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів первинними засобами пожежогасіння згідно з встановленими нормами;

стан встановлення у Новодмитрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів автоматичної пожежної сигналізації та обробку горища школи вогнестійкими розчинами;

укомплектування первинними засобами пожежогасіння згідно з встановленими нормами комунального закладу «Іванівський дитячо-юнацький клуб фізичної підготовки».

Термін – до виконання

 

 

Начальник відділу освіти

районної державної адміністрації                                                                                                    Л.І.Шикуленко

Категорія: Матеріали нарад | Додав: Відділ (17.02.2017)
Переглядів: 316 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz