Неділя, 28.04.2024, 10:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Матеріали наради керівників закладів освіти (26.02.2013 року)

Іванівська районна державна адміністрація

Відділ освіти

 

26.02.2012                                                                            Нарада керівників

                                                                                             закладів освіти

Про стан організації  харчування   учнів   

Іванівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів № 2 та в Іванівській гімназії 

 Нині в більшості розвинених країн світу питання забезпечення якісним харчуванням школярів і вихованців дошкільних навчальних закладів прирівнюється до питання національної безпеки держави.

Як відомо, стан здоров’я дитини шкільного віку багато в чому визначається якістю харчування саме в дитячому віці, коли відбувається бурхливий ріст організму й обмінні процеси в ньому перебігають найінтенсивніше. При цьому правильно розроблене й професійно організоване харчування дитини забезпечує нормальний ріст і фізичний розвиток дає змогу вирішити проблеми сьогодення. Раціональне харчування, що відповідає фізіологічним потребам організму, який росте, забезпечує гармонійний розвиток дитини, підвищує її імунітет, стійкість до різних несприятливих факторів зовнішнього середовища. Сьогодні питання організації харчування дітей у навчальних закладах залишається одним із найактуальніших та заслуговує на особливу увагу ще й тому, що сучасне навчання у школі потребує високого розумового та фізичного навантаження й супроводжується значними енерговитратами.

          Основи здоров'я людини закладаються з дитинства. Здоров'я дітей і підлітків постійно продовжує погіршуватися не тільки через екологію, але в основному через фактори, пов'язані з харчуванням. За останніми даними Всеукраїнської організації охорони здоров'я, здоров’я дитини на 15 % залежить від організації медичної служби, на 25 % — від генетичних особливостей і на 60 % — від збалансованого харчування.

          В Іванівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2 та в Іванівській гімназії організація харчування дітей здійснюється на підставі статті 25 Закону України «Про освіту», пункту 2 статті 22 Закону України «Про загальну середню освіту»,  пункту 18 абзацу 5 статті 5 Закону України «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року    № 1591  «Про затвердження норм харчування у навчальних закладах», від       19 червня 2002 року № 856 «Про організацію харчування окремих категорій учнів загальноосвітніх навчальних закладів», від 02 лютого 2011 року № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладання податком на додану вартість», спільних  наказів Міністерства охорони здоров’я України і Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2005 року № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах».

          Відповідно до наказу відділу освіти  районної державної адміністрації від 01 лютого 2013 року № 21  «Про проведення перевірки   стану

організації харчування учнів Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 та в Іванівській гімназії» та з метою забезпечення якісного і безпечного харчування дітей 19-22 лютого 2013 року проведено перевірку в Іванівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2 та в Іванівській гімназії.

         Дирекцією Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 проведено ряд заходів щодо організації харчування учнів у 2012/13 навчальному році. Видано накази:

            - від 03 вересня 2012 року № 50 «Про організацію харчування учнів школи, контролю за його здійсненням та призначення відповідальних за роботу шкільної їдальні в 2012/13 навчальному році»;

            - від 03 вересня 2012 року № 51 «Про організацію виконання наказу відділу освіти районної державної адміністрації від 03 вересня 2012 року № 100 «Про виконання розпорядження голови районної державної адміністрації від  03 вересня 2012 року № 468 «Про харчування дітей 1-4 класів у загальноосвітніх навчальних закладах району в 2012/13 навчальному році»;

            - від 03 вересня 2012 року № 52 «Про організацію виконання наказу відділу освіти районної державної адміністрації від 03 вересня 2012 року № 101 «Про виконання розпорядження голови районної державної адміністрації від  03 вересня 2012 року № 469 «Про харчування дітей пільгової категорії в загальноосвітніх навчальних закладах району в 2012/13 навчальному році».

            Гарячим харчуванням охоплено:

            За бюджетні кошти – 34 чол. (35 %), з них: 31 чол. – учні 1-4 класів,          3 чол. – учні пільгових категорій. За батьківські кошти харчуються  27 учнів (27,6 %).

            Відповідно до функціональних обов’язків контроль за роботою шкільної їдальні здійснюється директором школи. Результати перевірок відображені в книзі внутрішнього контролю керівника.

            Наказом по школі від 03 вересня 2012 року № 50 «Про організацію харчування учнів школи, контролю за його здійсненням та призначення відповідальних за роботу шкільної їдальні в 2012/13 навчальному році» затверджено графік роботи шкільної їдальні. Один примірник графіка розміщено в куточку в обідньому залі їдальні.

            Приміщення харчоблоку та шкільної їдальні знаходяться в належному санітарному стані відповідно до вимог ДСанПіН 5.5.2.008-001. По мірі необхідності, виходячи з матеріальних можливостей харчоблок доукомплектовується кухонним інвентарем, миючими і дезінфікуючими засобами.

            Медичний огляд працівники школи, що причетні до організації харчування в шкільній їдальні (завгосп, кухар), проходять регулярно згідно з вимогами законодавства, про що свідчать відмітки в медичних книжках.

            Аналіз виконання норм харчування учнів за період з вересня по грудень 2012 року показує, що виконання норм харчування в шкільній їдальні для дітей від 6 до 10 років становило 43,3 %, а від 10 років і старше – 47,4 %.

            На виконання статті 5 Закону України «Про охорону дитинства» в частині організації безоплатного харчування учнів 1-4 класів у навчальному закладі станом на 20 лютого 2013 року охоплено гарячим харчуванням (сніданки) 100 % дітей (31 чол.). Середня вартість одноразового харчування дітей віком від 6 до 10 років становить 5,50 грн, від 10 років і старше – 5,80 грн.

             Медико-санітарний контроль за організацією харчування дітей здійснюється ДЗ «Іванівська санітарно-епідеміологічна станція». Протягом 2012/13 навчального року спеціалістами установи проведено 2 перевірки організації харчування школярів та санітарного стану харчоблоку. За результатами перевірок складено відповідні акти та приписи.

            З метою виконання вимог підпункту 1.3 наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 15 серпня         2006 року № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» щодо заборони використання у харчуванні дітей сухих сніданків, продуктів швидкого приготування, чіпсів, смажених горіх, газованих напоїв директором школи видано відповідний наказ від 05 вересня 2012 року № 54 «Про організацію вжиття заходів щодо запобігання харчових отруєнь під час навчально-виховного процесу в школі в 2012/13 навчальному році», в якому обумовлені заходи щодо запобігання інфекційним хворобам й отруєнням неякісними харчовими продуктами під час навчально-виховного процесу в школі та призначено відповідальних осіб за їх виконання.

            На момент перевірки у завгоспа школи Гмирі М.П. були в наявності сертифікати відповідності, які підтверджують якість та безпеку продуктів харчування. Сертифікати видаються на вимогу під час отримання  продуктів від постачальників. Облік приходу, видатків та залишків продуктів здійснюється завгоспом щоденно з фіксацією цих даних у спеціальному журналі. Ветеринарні посвідчення на продукти харчування наявні і зберігаються в завгоспа в окремій папці.

            Асортимент продуктів харчування в шкільній їдальні в основному відповідає нормам харчування в залежності від віку дітей. Протягом січня – лютого 2013 року здійснювався завіз таких продуктів: хліб, борошно, крупи та макаронні вироби, цукор, масло вершкове, олія рослина, картопля, овочі, фрукти, соки, молоко та кисломолочні продукти, м’ясо, м’ясопродукти, риба, яйця, чай, сир кисломолочний.

             Забезпечується дотримання термінів та умов зберігання продуктів харчування. Але потребує нагального вирішення ремонт або придбання нового холодильника. Холодильник, який зараз використовується для зберігання продуктів, не забезпечує належних умов, так як має тривалий термін експлуатації.

            Складськими приміщеннями харчоблок забезпечений. Їх наявність була передбачена проектом.

            У кухаря наявне меню-розкладка, затверджена директором школи, підписана ним та завгоспом. Вимоги складання меню-розкладки дотримуються. 

            У залі для прийому їжі розміщено куточок, де на момент перевірки були наявні меню (окремо для дітей пільгових категорій, учнів 1-4 класів та для дітей, що харчуються за батьківські кошти).

            Вимоги щодо зберігання протягом доби порції їжі, що вживались дітьми, дотримуються: їжа зберігається в закритому стерилізованому посуді в холодильнику.

           Для  27 учнів у школі організовано харчування за рахунок коштів батьків. У меню учнів пільгової категорії входять два блюда (друге та третє), овочі, фрукти, соки та кондитерські вироби. Вартість сніданку учнів пільгової категорії  становить 7-7,50 грн. Меню учнів, які харчуються за рахунок батьків, складається з двох блюд (друге та третє). Вартість – 4,71 грн.

  Важливою складовою системи забезпечення якості та безпечності харчування учнів є стан їдальні та харчоблоку.

  У обідній залі затишно і чисто. Санітарний стан задовільний, відповідає санітарним нормам. Але треба зауважити, що відсутні електросушилки у харчоблоці та  електрорушники в  їдальні, матеріально-технічна база застаріла. Всі продукти доставляються своєчасно і зберігаються в холодильнику (риба, м’ясо, фарш, сосиски, ковбаса). Картопля та інші овочі зберігаються на дерев’яних стелажах. Крупи та макаронні вироби в спеціальних герметичних ємкостях. На всі  продукти є сертифікати якості, які  зберігаються у комірника. Вся документація в належному стані. Щоденно ведуться бракеражні журнали сирої та готової продукції. Технологічне обладнання та інвентар їдальні промаркіровані.

  Систематично розробляється та погоджується з державним закладом «Іванівська санітарно-епідемічна станція» двохтижневе перспективне меню. Щоденне меню для ознайомлення знаходиться у залі їдальні на видному місці. До приготування  страв залучаються лише працівники їдальні, які пройшли медичні огляди, гігієнічне навчання та мають особисту медичну книжку.

Але слід зазначити, що меню розробляється та складається неспеціалістами. У школі відсутня медична сестра.

  Згідно з постановою Кабінету  Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591  «Про затвердження норм харчування у навчальних закладах» усі продукти відповідають  нормам харчування. Продукти щоденного споживання (хліб, масло, овочі) використовуються у межах денної норми.  А такі, як молоко, сир, риба, фрукти – кілька разів на тиждень. Хімічний склад (білки, жири, вуглеводи), енергоцінність на одного учня відповідають нормам. Аналіз меню за місяць дозволяє зробити висновок, що норми харчування виконуються в повному обсязі.

З метою організації раціонального харчування учнів гімназії   по закладу видано наказ  від 03 вересня 2012 року № 72 «Про організацію харчування  учнів гімназії у 2012/13 навчальному році». Питання про стан гарячого харчування  у закладі розглядалося на нарадах при директорові  (протокол від 25 вересня 2012 року № 07 від 22 січня 2013 року № 02).

З метою контролю якості харчування в закладі  створено бракеражну комісію (наказ від 03 вересня 2012 № 81). Членами комісії щомісяця проводяться перевірки якості харчування та санітарного стану харчоблоку за результатами складаються відповідні акти. Організовано  чергування вчителів у їдальні відповідно до наказу від 03 вересня 2012 року  № 72 «Про організацію харчування учнів гімназії у 2012/13 навчальному році».

У вересні 2012 року і січні 2013 року питання про організацію харчування розглянуто на раді закладу, у лютому 2013 року проведено анкетування батьків і дітей, які харчуються в гімназійній їдальні.

Затверджено графік роботи їдальні у 2012/13 навчальному році (наказ від 01 вересня 2012 №70 «Про організацію навчально-виховного процесу в гімназії у 2012/13 навчальному році»).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня      2002 року № 856 «Про харчування окремих категорій учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» забезпечено безкоштовним харчуванням 12 дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування. 

Згідно з статею 5 Закону України  «Про охорону дитинства» за бюджетні кошти в 2012/13 навчальному році харчується 115 учнів 1-4 класів. За рахунок батьківських коштів організовано харчування (гарячі сніданки) 90 учнів           5-11 класів (26,5 %). Гарячі обіди  отримують 60 учнів 1-4 класів, які відвідують групу продовженого дня.

Медичною сестрою закладу та класними керівниками 1-11 класів ведеться щоденний облік  дітей, які  харчуються. Дані  заносяться в табель відвідування.

            Відповідно до постанови  Кабінету Міністрів України від 22 листопада  2004 року № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» харчування здійснюється згідно з примірним двотижневим меню, затвердженим директором гімназії  і погодженим головним державним санітарним лікарем району.  Приготування сніданків та обідів здійснюється відповідно до щоденного меню. В меню, яке розміщено  в обідньому залі, вказано дату, кількість дітей, норми та ціна. Добова порція їжі зберігається протягом доби в холодильнику.

Щомісяця медичною сестрою здійснюється аналіз виконання норм харчування учнів. Середня вартість одноразового харчування дітей віком від     6 до 10 років складає 5,50 грн, від 10 років і старше – 5 грн 80 к.

            Працівниками  санітарної служби району здійснено перевірки санітарно-гігієнічного стану закладу. За результатами перевірки складено акти санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта від 25 липня 2012 року, від 17 жовтня 2012 року, від 08 лютого 2013 року та надано приписи. Акти перевірок зареєстровано та розміщено  в  санітарному журналі  закладу.

            Медичні книжки працівників харчоблоку оформлені відповідно до вимог.

            Згідно з вимогами підпункту 1.3 наказу МОН України та МОЗ України від 15 серпня 2006 року № 620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» у закладі не використовуються для харчування  дітей сухі сніданки, продукти швидкого приготування, чіпси, смажені горіхи, газовані напої.

            Санітарно-гігієнічний стан їдальні гімназії задовільний. Харчоблок забезпечено холодильником з морозильною камерою, кухонним та столовим посудом, холодною та гарячою проточною водою, миючими та дезінфікуючими засобами.

            Усі продукти, що завозяться  до їдальні  закладу, мають сертифікати відповідності, декларації виробників, посвідчення про якість харчових продуктів. Ветеринарних документів на продукти харчування немає.  Терміни та умови зберігання продуктів харчування дотримуються.

Виходячи з вищезазначеного

 ПРОПОНУЮ:

            1. Визнати задовільним стан організації  харчування   учнів  в Іванівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2 та в Іванівської гімназії.

       2. Директору Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2    Могилі В.А. до 01 травня 2013 року забезпечити навчальний заклад медичною сестрою.                                                             

      3. Директорам:  Іванівської гімназії – Бараняку В.Й.,  Іванівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 – Могилі В.А. з 01 березня           2013 року збільшити відсоток охоплення дітей харчуванням за батьківські кошти.  

                                                                                                                                                  

Головний спеціаліст відділу освіти

районної  державної   адміністрації                                          А.А.Хураскіна

Категорія: Мої статті | Додав: Відділ (25.02.2013)
Переглядів: 788 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz