Понеділок, 13.05.2024, 04:40
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти, культури, молоді та спорту Іванівської РДА

Форма входу
Меню сайту
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Матеріали засідання колегії відділу освіти РДА (27.05.2014 року)

Про стан викладання навчальних

предметів у загальноосвітніх

навчальних закладах району із

урахуванням результатів

зовнішнього незалежного

оцінювання, моніторингу якості

освіти

 

         Відповідно до сучасних вимог у районі встановлено систематичний контроль за станом навчальних досягнень учнів, оскільки це засіб отримання об’єктивної інформації стану освітянської галузі, яка лягає в основу для корегування навчального процесу та сприяє удосконаленню методик викладання та підвищенню ефективності навчальної діяльності в цілому.

             За результатами аналізу навчальних досягнень учнів за  2012/13 навчальний рік, проведеного комунальною установою «Іванівський районний методичний кабінет», було виявлено, що загальний рівень навченості у 5-11 класах по загальноосвітніх навчальних закладах району становить  47,6 %, тоді як за підсумками 2011/12 навчального року він становив 48 %, тобто спостерігається тенденція до незначного спаду рівня навчальних досягнень учнів. Найбільше знизився рівень навченості у порівнянні з минулим роком у Іванівській № 2 та Новосеменівській загальноосвітніх школах   І-ІІІ ступенів, найбільше зріс – у Дружбівській загальноосвітній школі   І-ІІІ ступенів. Найвищий рівень навченості у Воскресенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, найнижчим він залишається у Дружбівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

          На 2 % зріс загальний рівень навченості у початковій школі і за підсумками 2012/13 навчального року становить 56,1 %. Найбільше знизився рівень навченості у Любимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, найбільше зріс – у Дружбівській та Новосеменівській загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів. Найвищий рівень навчальних досягнень по початковій школі у Першотравневій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

             Рівень навченості з української мови у 5-11 класах у цілому по району практично не змінився (54,94 % проти 54,95 % у минулому році). Найвищий рівень навченості з цього предмета у Воскресенській загальноосвітній школі  І-ІІІ ступенів, найнижчий – у Шотівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

              Найвищий та найнижчий рівні навченості з математики у 5-11 класах відповідно у Фрунзенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів та Шотівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Найбільше зріс рівень навчальних досягнень з математики у Новодмитрівській загальноосвітній школі  І-ІІІ ступенів, найбільше знизився – у Іванівській гімназії. З алгебри найвищий рівень навченості у Любимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, з геометрії - у Першотравневій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Найнижчий рівень навченості з даних предметів у Шотівській загальноосвітній школі   І-ІІІ ступенів. Середній рівень навченості по району з алгебри – 53 % (зріс на 2,8 %), з геометрії – 52,6 % (зріс на 2,6 %).

         При порівнянні навчальних досягнень з предметів українська мова та математика з результативністю участі у всеукраїнських олімпіадах та конкурсі-захисті науково дослідницьких робіт у МАН  встановлено, що деякі школи з досить високим рівнем навченості з обох предметів (Воскресенська, Любимівська, Фрунзенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів) надають досить велику кількість учасників ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, але не мають переможців. Найкращий результат участі у зазначених конкурсах та олімпіаді показала Першотравнева загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (з 5 учасників     3 переможці), тоді як рівень навченості з української мови у цьому навчальному закладі становить 50 %, з української літератури – 59 %.

         Не надали учасників для участі в олімпіаді з математики наступні загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів: Воскресенська, Дружбівська, Новодмитрівська (58,5 % - один з найвищих показників у районі), Новомиколаївська. Учні деяких шкіл (Благодатненська, Іванівська № 2, Фрунзенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Нововасилівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад») не набрали на олімпіаді навіть 10 % від максимального балу (у деяких випадках їх результат був нульовим). Неоднозначно склалася ситуація з учасниками ІІ етапу олімпіади від Іванівської гімназії: один з них входить в число учнів, що не набрали 10 % від максимального балу, інший – є переможцем (ІІІ місце).

           У природничо-математичному циклі найвищі показники, якщо не рахувати основи здоров’я, належать екології, середній рівень навченості з якої по району становить 71,1 % (зріс на 0,7 %), найвищий – у Трохимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів (100 %, зріс на 22,6 %), найнижчий – в Українській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів; природознавству (65,9 %, зріс на 1,6 %), найвищий рівень навченості з цього предмету у Шотівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, найнижчий – у Дружбівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

               На останньому місці у рейтингу предметів фізико-математичного циклу знаходиться фізика, середній рівень навченості по району - 52,5 % (знизився на 2,4 %), найвищий рівень навченості – у Першотравневій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, найнижчий – у Шотівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. 

            Результативність участі у ІІ етапі всеукраїнських олімпіад з предметів природничо-математичного циклу була низькою. Найбільше учнів брали участь у олімпіаді з біології (19, 1 учень з Першотравневої загальноосвітньої школи    І-ІІІ ступенів  – переможець ІІ етапу), найменше – у олімпіаді з хімії (5, 1 учень з Іванівської гімназії – переможець  ІІІ етапу). Незважаючи на досить велику кількість учасників, багато з них не набирають навіть 10 % від максимального балу (Іванівська № 2 та Фрунзенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів). Також слід відмітити, що окремі школи з високим рівнем навченості з предметів природничо-математичного циклу не мають учасників олімпіад з даних предметів узагалі. В олімпіаді з біології не взяли участь учні з Любимівської і Трохимівської; з хімії – учні з Любимівської і Трохимівської; з географії – учні з Воскресенської і Новодмитрівської загальноосвітніх шкіл      І-ІІІ ступенів; з фізики – учні Нововасилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» і Першотравневої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

             З іноземних та інших мов найвищий рівень навченості з російської мови (57,1 %, зріс на 3,7 %), англійської мови (54,3 %, зріс на 1,8 %). Найвищий рівень навченості з німецької мови – 59,2 % (зріс на 5,3 %) у Нововасилівському навчально-виховному комплексі «загальноосвітня школа    І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад», найнижчий – у Шотівській  загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

              З  предметів художньо-естетичного циклу найвищий рівень навчальних досягнень по району з музичного мистецтва (76,7 %, зріс на 0,8 %). Хоча спеціалістів з даного предмету у загальноосвітніх навчальних закладах району майже немає, у деяких школах рівень навченості сягає 89,7 % (Шотівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), 86,9 % (Першотравнева загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів). Найнижчий рівень навченості з художньої культури     (68,1 %, знизився на 1,9 %), у Новосеменівській загальноосвітній школі   І-ІІІ ступенів рівень навченості з даного предмета сягнув 85,6 %.

            Залишаються і предмети, рівень навченості з яких у деяких загальноосвітніх навчальних закладах сягає 100 %. Це астрономія (при середньому рівні навченості по району 65,6 %) і «Захист Вітчизни» (середній рівень по району – 81,2 %) у Новосеменівській загальноосвітній школі  І-ІІІ ступенів та екологія у Трохимівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів (середній рівень по району – 81,2 %).

          З метою перевірки стану викладання, дотримання державних вимог до змісту й обсягу навчальних програм та рівня навчальних досягнень учнів 4, 5, 9, 11 класів у Дружбівській, Новомиколаївській, Першотравневій загальноосвітніх школах І-ІІІ ступенів у 2013/14 навчальному році комунальною установою «Іванівський районний методичний кабінет» були проведені діагностичні контрольні  роботи з української мови,  математики та історії України.

          За результатами високий рівень навчальних досягнень виявили лише по    1 учню 4 і 9 класів (з української мови) Дружбівської загальноосвітньої школи   І-ІІІ ступенів. 75 % випускників виявили початкові досягнення з української мови (11 класи – Дружбівська та Першотравнева загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, 9 клас – Першотравнева загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), 100 % - з математики (Першотравнева загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,      11 клас).

           У 2013 році найкращі результати ЗНО, яких змогли досягнути випускники  2013 року, належать інтервалу 190,5 - 195 балів (історія України –    Іванівська гімназія та Новосеменівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів) і математика (Іванівська гімназія). Досить багато учасників ЗНО (14 осіб) не змогли отримати 124 бали (англійська мова, біологія, географія, історія України, математика, українська мова, фізика). Таким чином, випускники  7 загальноосвітніх навчальних закладів району (Благодатненська, Іванівська     № 2, Любимівська, Новодмитрівська, Трохимівська, Шотівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Іванівська гімназія) у 2013 році втратили можливість подавати документи до вищих навчальних закладів України.

             Не підтверджуються результати річного оцінювання за   2012/13 навчальний рік і за наслідками  моніторингу у 5 та 10 класах.

Початковий рівень за результатами моніторингу учні виявили з усіх предметів у 5 та 10 класах, зокрема, з української мови, географії, історії України і в класах з поглибленим вивченням, тоді як за підсумками 2012/13 навчального року початковий рівень учні мали лише з математики   (5 клас), німецької та англійської мов, алгебри, геометрії, історії України    (10 клас) та з географії  у класах з поглибленим вивченням.

              У порівнянні з 2012/13 навчальним роком не виявили високого рівня знань учні 10 класів з української літератури, знизився цей рівень з української, російської мов, основ здоров’я (5 клас), з обслуговуючої праці, геометрії, алгебри (10 клас) та фізики, зокрема, у класах з поглибленим вивченням. Знизилися показники з біології у класі з поглибленим вивченням.

              Спостерігається значна розбіжність з річним оцінювання навчальних досягнень. Стабільність навчальних показників виявлено лише у 5 класі з української мови (російськомовна школа: високий рівень), німецької мови (достатній та високий рівні), математики (середній, достатні рівні) та у класах з поглибленим вивченням: фізика (середній рівень), історія України (достатній рівень), географія (високий рівень). 

             Підвищені результати навчання виявили учні 10 класів з хімії (загальноосвітні класи та класи з поглибленим вивченням), української мови (класи з поглибленим вивченням та російськомовна школа), англійської мови, учні 5 класів – з російської, англійської мов та математики.

             У порівнянні з загальноосвітніми класами підвищені результати з поглибленого навчання виявили учні з історії України за результатами     2012/13 навчального року та з хімії за результатами моніторингу. 

                 Виходячи із наведеного колегія відділу освіти районної державної адміністрації

ВИРІШИЛА:

         1. Керівникам загальноосвітніх навчальних закладів:

        1.1. У травні 2014 року проаналізувати стан викладання навчальних предметів із урахуванням результатів зовнішнього незалежного оцінювання, моніторингу якості освіти та розглянути результати аналізу на педагогічних радах. Копії рішень педагогічних рад надати до 05 червня        2014 року  відділу освіти районної державної адміністрації.

           1.2. Терміново удосконалити механізм впровадження поглибленого вивчення предметів.

         1.3. До 01 червня 2014 року:

        1.3.1. Розробити систему методичних заходів для педагогічних працівників, спрямованих на підвищення якості навчальних досягнень учнів.

      1.3.2. На методичних оперативках (засіданнях методичних об’єднань, нарадах при директорові) опрацювати критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, програмові вимоги з метою удосконалення об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів.

          1.3.3. На батьківських зборах проаналізувати причини низьких навчальних досягнень учнів та шляхи їх усунення.

          1.4. У 2014/15 навчальному році забезпечити результативну участь учнів у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

          2. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Дружбівської –    Бондарю В.І., Іванівської № 2 – Могилі В.А., Любимівської – Машкаріній Н.В., Новосеменівської – Охріменко А.В., Шотівської – Чмирь Т.М. систематично на нарадах при директорові аналізувати результати щорічного моніторингу навчальних досягнень учнів за підсумками навчального року для підвищення ефективності викладання навчальних предметів.

            3. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Благодатненської – Петрову Ю.О., Іванівської № 2 – Могилі В.А., Любимівської –    Машкаріній Н.В., Новодмитрівської – Кидаловій Н.В., Трохимівської –       Шпир Н.Г., Шотівської – Чмирь Т.М. та Іванівської гімназії – Хураскіній А.А.  до 01 вересня 2014 року проаналізувати на засіданнях педагогічної ради закладів результати зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року з предметів, з яких учні не набрали 124 бали, у порівнянні з 2013 роком з метою удосконалення результативності викладання навчальних предметів.

                4. Керівникам загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів: Дружбівської – Бондарю В.І., Першотравневої – Макоїду Ю.В. до 01 вересня 2014 року розглянути питання про стан викладання української мови, математики, історії України з урахуванням результатів діагностичних контрольних робіт на засіданнях педагогічної ради закладів.

                 5. До 01 червня 2014 року підготувати проект наказу відділу освіти районної державної адміністрації з цього питання.

 

Начальник відділу освіти                                                                   Л.І.Шикуленко

Категорія: Мої статті | Додав: Відділ (22.04.2014)
Переглядів: 346 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
Календари на любой год - Календарь.Юрец.Ру
Погода

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz